دبیرکل اتاق ایران گفت:تشکلها پایه و مبنای اقتصاد هستند و دولت می‌تواند با استفاده از توان آنها بسیاری از اهداف را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش تشکل های اقتصادی، راهبران توسعه به مناسبت روز ملی تشکل های اقتصادی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز به کار کرد.

در این همایش جمعی از وزرای اقتصادی و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور حضور دارند.

قرار است وزرای صنعت، معدن و تجارت و کشور، رئیس اتاق تهران، رئیس انجمن مس ایران و رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران در این همایش سخنرانی کنند و از پیشکسوتان اتاق‌های برتر نیز قدردانی خواهد شد.

علیرضا اشرف دبیر کل اتاق ایران در حاشیه همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، گفت: تشکل‌ها با توجه به تسلطی که بر فضای اقتصادی کشور دارند، زودتر از دولت متوجه مشکلات می‌شوند.

او ادامه داد: تشکلها پایه و مبنای اقتصاد هستند و دولت می‌تواند با استفاده از توان آنها بسیاری از اهداف را پیگیری کند.

دبیر کل اتاق بازرگانی ایران افزود: افزایش امکان مشارکت در امور، جلوگیری از موازی‌سازی تشکلها و گسترش نقش تشکلها در اتاق بازرگانی، اصلی‌ترین خواسته‌هایی است که امیدواریم با همراهی دولت و اتاق بازرگانی امکان دست‌یابی به آنها فراهم شود.

اشرف فعالان کسب و کار را به عنوان رابط بخش دولتی و خصوصی دانست و افزود: تشکل‌ها می‌توانند مسائل اقتصادی را حتی زودتر از دولت پیش بینی کنند، چرا که میزان تولید و مصرف را بدون واسطه می‌دانند و چراغ قرمز آن ها زودتر روشن می شود.

وی با بیان اینکه خواسته تشکل‌ها زیاد نیست، گفت: از دولت امکان مشارکت بیشتر برای تشکل ها را خواستاریم. همچنین گاهی موازی‌سازی تشکل‌ها اتفاق می‌افتد که بهتر است قانون‌گذار مرجعی برای تشکل‌ها تعیین کند که همه سازمان ها بدان پایبند باشند.

اشرف تاکید کرد: برای اجرای دستور العمل هرگونه آئین نامه اجرایی باید با تشکل مربوطه هماهنگ شود که میزان توفیقمان در این زمینه بسیار کم است. همچنین باید تلاش کنیم ثبات در تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری داشته باشیم، چرا که تغییرات قانون امکان تصمیم‌گیری و توسعه را از تشکل‌ها سلب می‌کند.

در ادامه این همایش انصاری نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اهمیت نقش تشکلها در این اتاق را مهم خواند و تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۲۰۰ تشکل رتبه‌بندی و جایگاهشان مشخص شده است.

او بیان کرد: رمز موفقیت تشکلها، حضور افرادی در آنهاست که با کنار گذاشتن منافع شخصی‌به نفع جمع نظر بدهند و دولت نیز به جای دعوت از  اشخاص، باید از نظر نهادها استفاده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار