معاون سیاسی وزیر کشور در نشست با معتمدان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با تامین ۴ رکن مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت در انتخابات، شاهد حضور باشکوه مردم در انتخابات خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور میانگین مشارکت مردم را در ۱۰ دوره قبلی انتخابات ۶۰ و نیم درصد اعلام کرد و گفت: بالاترین مشارکت در انتخابات پنجم با ۷۱ ونیم درصد پایین‌ترین مشارکت در هفتمین دوره با ۵۱ درصد بود.

عرف مشارکت در انتخابات پیش رو را ۶۰ و نیم درصد و بالاتر پیش بینی کرد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست از فرصت سی روزه سازمان‌های مردم نهاد برای اعلام طرح و برنامه خود خبر داد و خواستار ارتقای اشتغال بانوان روستایی، افزایش باسوادی، فعالیت حوزه روحانیت و احزاب، ارتقای کمی مطبوعات و همچنین فعال شدن ارتباطات بین الملل در دانشگاه‌های استان و جذب دانشجو از کشور‌های همسایه همچون ترکمنستان شد.

شجاعی با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال، خواستار اهتمام همه دستگاه‌ها و مردم برای برگزاری انتخابات سالم و جلب مشارکت حداکثری مردم شد.

او سند توسعه استان را سند پیش ران استان دانست و افزود:در زمینه صنایع کوچک نیروی با مدرک بالا نیاز نیست بلکه نیروی ماهر و توانمندی لازم است که باید آموزش عالی تربیت کند.

در این نشست معتمدان، پیشنهاد‌ها و درخواست‌های خود را در زمینه‌هایی همچون حضور بیشتر زنان در مجلس برای رشد سیاسی استان، رعایت قانون در سازمان‌های مردم نهاد، نیاز جدی به خوابگاه‌های دانشجویی و سرویس رفت و امد برای دانشگاه‌های خارج از شهر بجنورد، تقویت و تجهیز همه سطوح حوزه‌های علمیه و ضرورت بازنگری در قانون شهرداری‌ها با گذشت ۶ دهه از تصویب آن مطرح کردند.
انتهای پیام/ ر

لزوم ممانعت از ورود پول‌های مجهول به انتخابات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.