به بهانه کنسرت‌های پیاپی نوازنده اکوادوری فلوت به بررسی حضور نوازدگان خارجی در ایران می‌پردا

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روزها صدای ساز خارجی‌ها در ایران بلند است. نوازنده‌های خارجی از کشورهای دیگر به ایران می‌آیند و یکی پس از دیگری کنسرت خود را روی صحنه می‌برند و از قضا با استقبال خوبی هم مواجه می‌شوند. اتفاقی که برای «لئو روخاس» اکوادوری هم افتاد و حال قرار است او در روزهای پایانی مرداد ماه در تالار بزرگ وزارت کشور برای سومین بار روی صحنه برود و پن فلوت بنوازد. این روزها حضور نوازنده‌های خارجی در تهران رونق گرفته که ما در ادامه به آن می‌پردازیم.

بازار داغ نوازندگان خارجی در ایران!

 

از اکوادور روی صحنه اجرا در تهران

بیشترمان صدای پن فلوت لئو روخاس را بارها از تلویزیون شنیده‌ایم. پن فلوت یکی از سازهای محلی آمریکای جنوبی ا‌ست که از چندین لوله چوبی به‌هم‌پیوسته تشکیل شده و مانند نی، با دمیدن، صدا تولید می‌کند. این نوازنده که به پسر خورشید هم معروف است سال گذشته با 10 سئانس اجرا در تهران میزبان 20 هزار مخاطب بود. حال اگر تمام بلیت‌های کنسرت جدید روخاس در تهران به فروش برسد او توانسته است با تیپ سرخپوستی و ساز کوچکی مانند پن‌فلوت پای 30 هزار نفر را به کنسرت خود باز کند. جالب این که کف بلیت این کنسرت 90 هزار تومان است چیزی معادل دو صندلی در یک کنسرت معمولی.

هیجان برای یک پلی‌بک فرانسوی
بازار داغ نوازندگان خارجی در ایران!

تیرماه سال گذشته انتظار شش ساله ریچارد کلایدرمن برای اجرای چند سئانس پیانونوازی در ایران به نتیجه رسید. بلیت کنسرت این نوازنده فرانسوی نیز به سرعت به فروش رفت. او برای ایرانی‌های حاضر، با پیانو «ای ایران» را نواخت و همین باعث افزایش محبوبیت او در میان مردم ایران شد. البته کنسرت کلایدرمن بی‌حاشیه نبود و بلیت کنسرت او در حالی با قیمت‌های بالای 150 تا 400 هزارتومان فروش رفت که بعدتر اعلام شد بخش ارکسترال این کنسرت به صورت پلی‌بک اجرا شده بود.

«جان مریم» در پیانونوازی یک روسی

بازار داغ نوازندگان خارجی در ایران!

سال گذشته ویدئویی از یک پیانیست روسی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. «گرینکو»ی جوان در این ویدئو، آهنگ «جان مریم» از ساخته‌های کامبیز مژدهی با صدای استاد محمد نوری را اجرا کرد و با استقبال عجیبی رو به رو شد. وی موسیقی را از 16 سالگی آغاز و در سال 2018 یک مینی آلبوم منتشر کرد که قطعه چهارم آن اجرای جدیدی از موسیقی معروف جان مریم به صورت تکنوازی پیانو بود. حال سوال این است که چرا این فرش قرمز برای نوازنده‌های ایرانی و سازهای متعدد و اصیل‌شان برای کنسرت پهن نمی شود و تنها کیهان کلهر و کمانچه‌اش هستند که نشان از ساز و نوای ایرانی در جهان دارند؟

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار