رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد از درمان زخم پای دیابتی با روش‌های علمی و هزینه مناسب در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سعید حسین خلیل زاده رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد گفت:کلینیک زخم پای دیابتی از سه سال قبل، فعالیت خود را در این مرکز آغاز و در حال حاضر هر روز بین ۲۰ تا ۲۵ بیمار دیابتی جهت درمان زخم پا را پذیرش می‌کند.

او افزود: از آنجایی که مرکز دیابت یزد یک مرکز دولتی است لذا از درمان‌های هزینه بر در این مرکز استفاده نمی‌شود و درمان بیماران تاکنون نتایج مثبت قابل توجهی بدنبال داشته و مورد توجه اکثریت بیماران قرار گرفته است.

 خلیل زاده  با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی کلینیک زخم پای دیابتی، بهبود سطح کیفی درمان بیماران از طریق تعامل با مراکز درمانی دیگر است از کاهش پنج تا ده برابری هزینه‌های درمان زخم پای دیابتی در این مرکز نسبت به سایر مراکز خبر داد.

او گفت: مردان، افراد سیگاری یا قلیانی، افرادی که دچار نوروپاتی ،اختلال اعصاب، هستند، بیمارانی که سابقه دیابت آن‌ها بیشتر از ۱۰ سال است، کسانی که سابقه زخم پای دیابتی دارند و افراد دچار اختلال خونرسانی در اندام تحتانی از جمله گروه‌های در معرض خطر ابتلا به زخم پای دیابتی هستند.

خلیل زاده خاطر نشان کرد: از آنجایی که همه وزن بدن بر روی پا‌ها است لذا کفش نامناسب و نبود توجه به پا باعث بروز زخم پای دیابتی در افراد می‌شود که در سراسر دنیا شایع‌ترین علت قطع اندام تحتانی به جز تروما، ناشی از دیابت است.

او افزود: دیابت، سبب اختلال در اعصاب پا می‌شود، حس اعصاب را دچار اختلال می‌کند و خونرسانی به پا را مختل می‌کند، عروق کوچک و بزرگ پا را درگیر می‌کند و به همین دلیل بیماران زخم پای دیابتی باید از کفش‌های چرم طبیعی، بند دار و قابل تنظیم استفاده کنند و کسانیکه دچار ناهنجاری در پا هستند باید اسکن کف پا انجام داده و کفی مناسب کفش برای آن‌ها طراحی شود.

 خلیل زاده  ادامه داد: در این مرکز از پانسمان‌های داخلی و معمولی جهت درمان مراجعان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ی

درمان جامع زخم پای دیابتی در مرکز دیابت یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار