دو گروه حامی محیط زیست از رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل کاهش مجازات خودروسازان متخلف شکایت کردند.

شکایت دو گروه حامی محیط زیست از دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دو گروه حامی محیط زیست دیروز (دوشنبه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل کاهش مجازات خودروسازانی که قوانین آلایندگی خودرو‌ها را در این کشور رعایت نمی‌کنند، شکایت کردند.

این دو گروه به نام‌های «سیِرا کلاب» و «شورای دفاع از منابع طبیعی» از قانون جدید دولت ترامپ که جریمه خودروسازان متخلف را کاهش داده است، انتقاد کردند.

وکیل سازمان «سیرا کلاب» در بیانیه‌ای اعلام کرد: خودروسازانی که قوانین استاندارد‌های آلایندگی را نقض می‌کنند، باید بر اساس قانون میزان مصرف سوخت خودرو‌های خود را کاهش دهند و در غیر این صورت باید برای آن جریمه بپردازند.

چندی پیش هم ۱۳ ایالت آمریکا از دولت ترامپ به دلیل کاهش مجازات این خودروسازان شکایت کرده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قوانین جدیدی را وضع کرده که بر اساس آن جریمه شرکت‌های خودروسازی که با رعایت نکردن استاندارد‌های آلایندگی خودروها، قوانین را نقض کرده اند به یک سوم کاهش یافته است.

قوانین مربوط به استاندارد‌های آلایندگی خودرو‌ها در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا وضع شده بود. بر اساس این قوانین، خودروسازان موظف هستند تا سال ۲۰۲۶ خودرو‌هایی را تولید کنند که سطح مصرف سوخت آن‌ها به طور میانگین به ۲۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برسد.

ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها قوانین حفاظت از محیط زیست را تخریب کرده است. وی پس از ورود به کاخ سفید، آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس هم خارج کرد؛ توافقی که شامل تقریبا همه کشور‌های جهان به عنوان تلاشی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها به وجود مسئله گرمایش جهانی و تأثیرات آن بر آب و هوا شک کرده و حتی آن را به سخره گرفته است!

او پیشتر به دنبال بارش شدید برف در بخش‌هایی از آمریکا و سرد شدن قسمت‌هایی از شمال شرق این کشور، در حساب توییتر نوشت: بخش‌های زیادی از کشور با بارش برف مواجه شده است. آنقدر هم بد نیست که اندکی از این گرمایش جهانی خوب و قدیمی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار