وزیر خارجه گفت:مداخله آمریکا و وگسترش حضور نظامی در خاور میانه عامل اصلی تنش ها در منطقه است.

آمریکا منطقه را به بشکه باروت آماده انفجار تبدیل کرده استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه کشورمان مداخله آمریکا در خاورمیانه و گسترش حضور نظامی این کشور در منطقه را عامل اصلی افزایش تنش‌ها در منطقه دانست.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: غرق شدن منطقه در سلاح توسط آمریکا و هم‌پیمانانش، منطقه ما را به بشکه باروت آماده انفجار تبدیل کرده است.

وزیر امور خارجه گفت: خلیج فارس منطقه کوچکی است و هرچه حضور کشتی‌های بیگانه در آن بیشتر شود، امنیت در خلیج فارس برای همه ما کمتر خواهد شد.

او تاکید کرد:حضور ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس یاد آور نا امنی و فاجعه سقوط هواپیمای مسافر بری است و آمریکایی‌ها در موقعیتی نیستند که برای ما خط قرمز تعیین کنند.

این دیپلمات کشورمان بابیان اینکه حضور ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس یاد آور نا امنی و فاجعه سقوط هواپیمای مسافر بری است گفت: عربستان، به گفته مسئولان سعودی، ۷۵ میلیارد دلار برای تامین سلاح و مهمات به صدام دادند.

ظریف خاطرنشان کرد: حضور آمریکا در منطقه عامل بی ثباتی است و اگر آن‌ها نگران امنیت منطقه هستند باید از اینجا بروند. ولی آنچه مسلم است اینست که ما بدنبال جنگ نیستیم.

او تاکید کرد: اساساً ما با این ائتلاف (آمریکایی) مخالفیم. اسرائیل منشاء بی ثباتی، ناامنی، تجاوزگری و جنگ در منطقه است. بسیار تاسف بار است که برخی از کشور‌های منطقه ما می‌خواهند امنیت همه مردم را از اسرائیل بخرند. در حالی که اسرائیلی‌ها حتی توانایی این را ندارند که امنیت خودشان را تامین کنند.

انتهای پیام/

مداخله آمریکا و وگسترش حضور نظامی در خاور میانه عامل اصلی تنش ها در منطقه 

برچسب ها: ظریف ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار