مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه گفت : آشنایی با قوانین مرتبط با موضوع مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت اهمیت دارد .

نرگس کیانی مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت : کنوانسیون بین المللی حقوق افراد دارای معلولیت سازمان ملل متحد ماده ۹- دسترسی کنوانسیون مذکور از تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۰۷ میلادی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برای امضاء و عضویت کشور‌های مختلف مفتوح می‌باشد.

او گفت : ماده ۲ کنوانسیون با موضوع دسترسی دولت‌های عضو برای توانمندسازی معلولان جهت داشتن یک زندگی مستقل و مشارکت کامل آن‌ها در تمام جنبه‌های زندگی، می‌بایست تدابیر مناسبی را برای حصول اطمینان از دسترسی معلولان مساوی با سایر افراد به محیط‌های پزشکی، حمل و نقل، اطلاعات و ارتباطات، شامل تکنولوژی و سیستم‌های ارتباطی و نیز دسترسی آنان به سایر تسهیلات و خدمات عمومی و آزاد، هم در مناطق روستایی و هم در مناطق شهری به عمل آورند.

کیانی افزود : این اقدامات شامل شناسایی و حذف موانع و سد‌های موجود در راه رسیدن به دسترسی‌ها می‌باشند که می‌بایست در ساختمان ها، جاده ها، حمل و نقل و سایر تاسیسات بیرونی و داخلی مدارس، منازل، تاسیسات پزشکی و محیط‌های کار؛ و اطلاعات، ارتباطات و سایر خدمات ازجمله خدمات الکترونیکی و خدمات اورژانس اجرا شود.

او افزود : دولت‌های عضو همچنین می‌بایست اقدامات مناسب را در موارد توسعه، ترویج و نظارت بر استقرار حداقل استاندارد‌ها و خط مشی‌ها برای دسترسی به تسهیلات و خدمات همگانی و آزاد اتخاذ کنند .

کیانی گفت : اطمینان از اینکه موسسات خصوصی ارائه کننده تسهیلات و خدمات آزاد جهت عموم، تمامی جنبه‌های دسترسی افراد دارای معلولیت را مد نظر دارند.

او گفت : آموزش اصول دسترسی افراد معلول برای سرمایه گذاران تهیه علائم عمومی در ساختمان‌ها به خط بریل و علائمی که به سهولت قابل فهم و خواندن باشد اهمیت دارد .

 

 

انتهای پیام/د

تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت به مناسب بازی

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.