حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اگر مسأله برائت از مشرکان از حج جدا شود، حج رنگ و بوی استکباری خواهد گرفت و به تعبیر امام راحل اسلامِ آمریکایی ظهور پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام والسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه،در خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: سنت پروردگار متعال براین اساس است که انسان در طول زندگی مورد امتحان الهی قرار گیرد تا حقیقت افراد معین و به همان اندازه رحمت خداوند متعال شامل حال او شود.

او با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم دعای عرفه در سراسر میهن اسلامی افزود: همه باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم و به یقینا برگزاری دعای عرفه موجب نزول رحمت الهی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، در ادامه خطبه ها به مسأله "برائت از مشرکان" اشاره و در تشریح پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام گفت: سیاست و عبادت در دین اسلام آمیخته اند و اگر هر کدام از یکدیگر جدا شود مفهوم حقیقی اسلام از دست خواهد داد لذا اگر مسأله برائت از مشرکان از حج ابراهیمی جدا شود حج رنگ و بوی استکباری و آمریکایی خواهد گرفت و به تعبیر امام خمینی (ره) اسلامِ آمریکایی ظهور پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والسلمین سید مهدی قریشی، در پایان تاکید کرد: وظیفه مسلمانان در مقابل مشرکان و دشمنان استقامت است و مقاومت موجب شکست دشمنان خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

اقامه نماز عید سعید قربان در ارومیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.