رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در صددیم با برخورداری از وضع موجود تغییرات مطلوبی را در راستای افزایش درآمد سرانه کشاورزان دراستان فراهم نمائیم.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نور بخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  در دیدار با امام جمعه پاوه گفت: با توجه به وضعیت کشاورزی استان کرمانشاه برنامه توسعه ۳ ساله کشاورزی کرمانشاه را تدوین کرده ایم و در صددیم با برخورداری از وضع موجود تغییرات مطلوبی را در راستای افزایش درآمد سرانه کشاورزان دراستان فراهم نمائیم.

او با اشاره وضعیت در آمدی کشاورزان استان گفت: کشاورزان کرمانشاه در حال حاضر مقروض هستند و می بایست با برنامه ریزی گسترده و آموزش های مفید کشاورزی استان را به صورت اقتصادی اداره کرد.

او مهم ترین تجلی بحث رونق تولید را کشاورزی کرمانشاه اعلام کرد و افزود؛کشاورزی کرمانشاه می تواند نقش مطلوبی در رونق تولید و کاهش بیکاری استان داشته باشد.

امام جمعه پاوه نیز با اشاره به نقش کشاورزی در اقتصاد استان گفت: ایران اسلامی درگیر ۳ جنگ اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی است ،از مقولات سیاسی و اقتصادی عبور می کنم اما در بعد فرهنگی هر روزه شاهد تبلیغات گسترده دشمنان نظام هستیم.

ملا قادر قادری  ادامه داد؛مردم سلیم و فهیم هستند و علی رغم توطئه دشمنان نظام و تبلیغات گسترده ضد فرهنگی ،پشتیبانی از نظام را رها نکرده اند

او گفت؛ نظارت ها در بخش کشاورزی کم شده است و تسهیلات اعطایی به این بخش هدفمند نبوده است.

امام جمعه پاوه افزود:اگر از سالها پیش نظارتهای کافی صورت می گرفت الان شاهد شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی بودیم ،ولی عدم نظارت باعث شده هم منابع مادی هدر رود و هم اراضی کشاورزی تغییر وضعیت یابد.

او در ادامه افزود؛ به لحاظ زراعت کشاورزی پاوه بعلت کمبود عرصه ضعیف است ولی بلحاظ باغبانی از ظرفیت های مطلوبی برخوردار است.

او در ادامه با انتقاد از وضعیت خرید گندم توسط مراکز خصوصی افزود: روا نیست که گندم های در حین خرید روی زمین ریخته شود و با سنگ و خاک مخلوط گردد و دولت هزینه آن را پرداخت نماید.

امام جمعه پاوه سپس با اشاره به وضعیت کشاورزی پاوه گفت؛ باغات پاوه نیازمند نوسازی و اصلاح هستند و در حال حاضر سنتی اداره می شوند و سودمند نیستند.

ملا قادر قادری در ادامه از مدیران جهاد کشاورزی درخواست کرد به امور کشاورزان رسیدگی شود و با جدا شدن از پشت میزها به روستاها و کشاورزان سرکشی و به امورات آنها رسیدگی شود می بایست جهاد کشاورزی مانند همان زمان با روحیه جهادی به کارها رسیدگی کند

وی افزود؛تا زمانی رونق در بازار باشد مردم التهاب ندارند و التهاب با کاهش عرضه کالاها به وجود می آید پس باید با برنامه ریزی گسترده عرصه تولید را گسترش داد.

وی وضعیت باغات انار را با توجه به ظرفیت منطقه و خاک حاصلخیز مطلوب توصیف کرد و گفت ؛ نیازمندیم زمینه برای مدرن سازی باغات گردو و اصلاح باغات انار و همچنین تقویت صنعت دامداری پاوه فراهم شود.

وی ادامه داد؛ دولت برای ایجاد بستر رونق تولید می بایست زمینه های لازم حمایتی را برقرار نماید و این مسیر بهترین فرصت برای افزایش تولید است

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مدیریت جهاد کشاورزی پاوه افزود؛ از این موضوع گلایه داریم که چرا در سالهای گذشته ۲۰ نفر نیروی انسانی در پاوه استخدام شدند و سپس از پاوه منتقل شدند ،این موضوع به ضرر کشاورزی پاوه است.

انتهای پیام/ز

 

کشاورزان کرمانشاه در حال حاضر مقروض هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.