فعالان در اعتراض به عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی، نام دو خیابان اصلی در تل‌آویو را به نام‌های رهبران ارشد فلسطینی نامگذاری کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم در مطلبی با عنوان «چرا نام دو خیابان اصلی در تل‌آویو به نام‌های عرفات و هنیه نامگذاری شده است»، نوشت: شبکه هفت اسرائیل اعلام کرد ده‌ها تن از فعالان که انجمن «طرح پیروزی اسرائیل» نامیده می‌شوند در اعتراض به سیاست‌های ناکارآمد کابینه اسرائیل در قبال گروه‌های مقاومت فلسطین، دو خیابان اصلی را در تل‌آویو به نام اسماعیل هنیه و یاسر عرفات نامگذاری کردند که این نشان از میزان ناکارآمدی کابینه اسرائیل دارد.

نامگذاری دو خیابان اصلی تل‌آویو به نام‌های عرفات و هنیه+ عکس

شبکه هفت رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد تابلوی خیابان «روچیلد» به خیابان «آوارگان» تغییر نام پیدا کرد و همچنین تابلوی خیابان «رینس» به خیابان «سپارو» تغییر نام پیدا کرد. نام این خیابان به عملیات شهادت‌طلبانه رستوران سپارو اشاره دارد که گردان‌های عزالدین قسام سال ۲۰۰۱ اجرا کردند که در پی آن ۱۵ صهیونیست کشته شدند.

علاوه بر این تابلوی خیابان «استر هملیخ» به خیابان «دلفیناریوم» تغییر نام پیدا کرد. تغییر نام این خیابان به عملیات شهادت‌طلبانه سال ۲۰۰۱ اشاره دارد که ۲۱ صهیونیست در آن کشته شدند و بیش از ۱۲۰ نفر زخمی شدند.

تابلوی خیابان «بنی تصیون» هم به خیابان «بالون‌های آتش‌زا» تغییر نام پیدا کرد. خیابان‌های دیگر هم به خیابان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و خیابان «آژیر‌های خطر» و خیابان «یاسر عرفات» رئیس سابق سازمان آزادی‌بخش فلسطین و خیابان «شکست» تغییر نام پیدا کردند.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی در ادامه این گزارش افزود: این اعتراضات و تغییرات پس از آن صورت گرفت که هفته گذشته نتایج یک نظرسنجی در مورد نزاع با فلسطینیان منتشر شد و نشان داد که اغلب صهیونیست‌ها نسبت به ضعف و ناتوانی کابینه رژیم صهیونیستی در برابر حماس ناامید هستند و همچنین از توافق آتش‌بس اخیر در نوار غزه بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر اسرائیل انتقاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار