رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از تعیین و تکلیف مراکز عرضه بهداشتی دام زنده در همدان خبر داد.

تعیین مراکز عرضه بهداشتی دام زنده در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیرحسین نقی پور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با اشاره به آغاز فروش دام زنده ویژه عید قربان در همدان گفت: مراکز فروش دام زنده از امروز با حضور اکیپ‌های نظارت دامپزشکی کار خود را آغاز می‌کنند و شهروندان می‌توانند با مراجعه به مکان‌های درنظر گرفته شده دام زنده مورد نیاز را تهیه کنند.

او افزود: میدان دام واقع در شهر صالح‌آباد، پل شهید سعید قهاری‌سعید واقع در ورودی همدان از سمت کرمانشاه و میدان امام حسن (ع) مراکزی هستند که از صبح امروز با حضور ناظران و اکیپ‌های بهداشتی آماده ارائه خدمات به مردم همدان برای عرضه دام زنده هستند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان از حضور مسئولان بهداشتی برای ذبح در محل خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، ۳ اکیپ ثابت نیز در اداره دامپزشکی برای حضور در منازل آماده بوده و شهروندانی که قصد ذبح در منزل را دارند می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۱۲ از خدمات ناظران در محل نیز بهره‌مند شوند.

نقی پور با بیان اینکه بازرسی مسائل شرعی بهداشتی در ذبح وظیفه اصلی ۶ اکیپ در نظر گرفته شده است، گفت: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، سعی بر این است تا دام‌ها در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها کشتار شده و مردم از خدمات بازرسی بیشتری بهره‌مند شوند.

او افزود: آن دسته از شهروندان که قصد دارند نذورات خود را به دست مددجویان کمیته امداد برسانند می‌توانند با حضور در کشتارگاه‌ها و میدان‌ها عرضه دام زنده از خدمات درنظر گرفته شده در همین زمینه بهره‌مند شده و نذر خود را پس از ذبح به مراکز بسته بندی فرستاده و به صورت کاملاً رایگان پس از بسته بندی‌های بهداشتی گوشت‌ها در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با اشاره به مزایای این اقدام افزود: ذبح در حضور ناظران و همچنین ارسال لاشه به مراکز بسته بندی گوشت می‌تواند از نظر سلامت و رعایت اصول بهداشتی تضمین شده باشد و شهروندان نیز با آسودگی خاطر نذورات را به دست مستمندان برسانند.

نقی پور از شهروندان خواست تا به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی حتی‌الامکان ذبح را در حضور ناظران انجام دهند، در غیر این صورت برای پیشگیری از بیماری تب کریمه-کنگو از روش پیش‌سرد استفاده کرده و حتماً لاشه‌گوشت را ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی گراد نگهداری کنند.

انتهای پیام/ب


آغاز فروش دام زنده ویژه عید قربان در همدان

برچسب ها: دامپزشکی ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.