گروه‌ها و مقامات فلسطینی به اهانت نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی در روز عید قربان واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المنار ضمن اعلام خبر حمله نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و تلاش برای اخراج نمازگزاران از این مکان مقدس با مصطفی البرغوثی، دبیرکل ابتکار ملی فلسطین گفت‌وگو کرد.

البرغوثی در این مصاحبه تلفنی گفت: امروز فلسطینیان ساکن قدس بار دیگر نشان دادند که با مقاومت خود از نتانیاهو و استعمارگران صهیونیست قوی‌تر هستند و می‌توانند از مسجدالاقصی که متعلق به همه مسلمانان است حمایت کنند. اقدامی که فلسطینیان در مسجدالاقصی و در روز عید قربان انجام دادند پیام به کسانی بود که به دنبال عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند. اشغالگران طبق برنامه‌های خود می‌خواستند شهرک نشینان را وارد مسجدالاقصی کنند، اما با مقاومت فلسطینیان مواجه شدند و تاکنون موفق به انجام توطئه خود نشده‌اند.

وی افزود: اسرائیلی‌ها می‌خواهند در روز عید قربان مسجدالاقصی را با قدوم خود آلوده کنند که این امر اهانتی به همه مسلمانان و عرب‌ها محسوب می‌شود.

البرغوثی ادامه داد: از همه مسلمانان و آزادگان جهان می‌خواهم که ملت فلسطین را تنها نگذارند. اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی فقط فلسطینیان را هدف قرار نمی‌دهد بلکه همه مسلمانان و عرب‌ها را هدف گرفته است. موضوع قدس موضوع آینده مسلمانان و منطقه است. فلسطینیان سد آهنین در برابر رژیم صهیونیستی هستند و باید به آن‌ها کمک کرد. آیا کسانی که بیدار نشده‌اند، اهانتی بزرگتر از حمله به مسجد الاقصی در روز عید قربان می‌خواهند؟

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت سرکوب نمازگزاران تعرض و آسیب رساندن به حقوق و احساسات میلیون‌ها مسلمان است.

هنیه افزود: درباره هر تلاشی برای تعرض به مسجد الاقصی و اهالی قدس یا تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد و تغییر هویت اسلامی آن، هشدار می‌دهیم. امت عربی و ملت فلسطین را به تحمل مسئولیت‌های تاریخی‌اش در برابر آنچه در قدس اشغالی رخ می‌دهد، دعوت می‌کنیم.

خالد البطش یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با المیادین گفت: با وجود تعلل امت اسلامی، ملت فلسطین به وظیفه خود در دفاع از مسجد الاقصی عمل می‌کند. عادی سازی روابط بعضی کشور‌های عربی با اشغالگران، آن‌ها را به تعرض به ملت فلسطین تشویق می‌کند.

امروز اشغالگران صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی، ده‌ها نمازگزار فلسطینی را که برای اقامه نماز عید قربان در این مسجد حضور یافته بودند، زخمی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار