معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه اسلامی است که درباره ثواب و فضیلت آن نیز به طور مکرر در منابع فقهی یاد شده است.

مختاری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: در چهارماهه نخست سال ۱۴ وقف انجام شده است که  نسبت مدت مشابه  پارسال  با ۳۸ وقف روند نزولی داشته است.

او با بیان اینکه اکثریت موقوفات امسال  با نیت مذهبی است  افزود: از تعداد ۱۴ موقوفه ، ۱وقف با نیت مذهبی در خضری، قاین ، خوسف و تعداد ۳ وقف در زیرکوه ،  ۴ مورد در سربیشه  و طبس  به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه  شاید یکی از دلایل کاهش وقفیات در استان کاهش تبلیغات و اطلاع رسانی ادارات مربوطه در سطح استان باشد اظهار کرد: وضع معیشت مردم و بی ثباتی اقتصادی می‌تواند در کاهش این آمار موثر باشد.

او با اشاره به اینکه پارسال  تعداد ۹ هزار و ۸۶۰  وقف   در استان به ثبت رسیده است گفت:  ۲ هزار و ۲۳۳ وقف در خصوص مساجد و ۴۷۷ مورد صرف ساخت حسینیه شده است.

مختاری تصریح کرد: علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها ۳ مدرسه علمیه و ۲ مورد دارالقرآن و ۲ آرامستان در استان ایجاد شده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه از این تعداد موقوفه ۱۴ مورد تکیه و ۱۳  وقف فاطمیه و زینبیه احداث شده است گفت: مابقی موقوفات که شامل ۶ هزار و ۸۸۷ مورد می‌باشد صرف سایر حوزه‌ها شده است.

او  با بیان اینکه به طور کلی از این تعداد آمار شهرستان بشرویه ۴۵۷ موقوفه، بیرجند ۲ هزارو ۷۱۲ و خضری ۲۷۲ وقفیه دارد اظهار کرد: خوسف دارای هزارو ۱۲۳ و زیرکوه ۵۰۰ موقوفه است.

مختاری افزود: قاینات ۹۴۷، سربیشه ۸۵۳، طبس ۸۳۲، فردوس ۸۵۶، نهبندان ۷۷۷ و سرایان ۴۳۱ وقفیه دارند.

انتهای پیام / ط آ

وقف در جهت خدمت رسانی به مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.