مدیرکل دفتر امور شهری وشورا‌ها استانداری قزوین گفت: شهرداری‌ها باید از سازمان صرفا خدمات رسان به سازمان اجتماعی هم تبدیل شوند و باید ازعملکرد سخت افزاری و کالبدی به سمت پیشبرد برنامه‌های اجتماعی حرکت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صالحی مدیر کل دفتر امورشهری و شورا‌ها استانداری در مراسم معارفه شهردار الوند بیان کرد: یکی از راههکار‌های برون رفت از چالش‌های موجود در مدیریت شهری توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی است چراکه این موضوع می‌تواند زمینه ساز توسعه شهری و همچنین کاهش هزینه‌ها و مشارکت بیشتر شهروندان در حوزه‌های مختلف شود.

صالحی ادامه داد: در حال حاضر باید نگاه به مدیریت شهری تغییر یابد و این موضوع با مشارکت شهروندان امکان پذیر است و مشارکت شهروندان هم با افزایش شفافیت امور و فرهنگ سازی بیشتر خواهد شد.

صالحی در ادامه افزود:کلید اصلی مدیریت، برنامه ریزی است و برنامه ریزی و برنامه محور بودن به دلیل گستردگی وظایف و پیچدگی فعالیت‌ها درچهارچوب برنامه‌ها با نظرات کارشناسی با یک افق و چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدت لازم و ضروری است.

او اضافه کرد: شهرداری بدون برنامه حتما ساختار شهری را به هرج و مرج سوق می‌دهد و هزینه‌های گزافی را به شهر تحمیل می‌کند و داشتن برنامه و نقشه راه مانع از ایجاد ابهام در امور سردر گمی می‌شود پس لازم است شهرداران با برنامه ریزی و مشارکت در تصمیم گیری و تصمیم سازی و عمل واجرا بهتر تلاش کنند.

صالحی با بیان اینکه درآمد پایدار شهرداری الوند تقریبا ۹ درصد است، گفت: باید به ایجاد درآمد‌های پایدار بیش از گذشته توجه و اتکا بودجه شهرداری‌ها به کمک‌های دولتی کم کرد.


در پایان مراسم روح اله احمد زاده کرمانی به عنوان شهرد ار جدید الوند معرفی شد.

انتهای پیام/ک

مراسم معارفه شهردار الوند

برچسب ها: شهرداری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار