مدیر کل آموزش وپرورش کردستان از شرکت ۲۵ هزار و ۱۵۷ نفر در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی تا امروز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رشید قربانی با اعلام این خبر گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان برای بیست و پنجمین سال متوالی در استان با هدف تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی (غربالگری) وتخصصی از سوم تیرماه در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه از یازده هزار و ۸۴ نوآموز پیش دبستانی حدود ۱۶۵۹ نفر ارجاع هوش، ۲۴۸ نفر ارجاع شنوایی، ۵۱۰ نفر ارجاع بینایی و ۱۵ نفر ارجاع جسمی حرکتی بوده که به مرحله تخصصی معرفی شدند.
قربانی افزود: همچنین از ۱۴۰۷۳ نوآموز بدوورود به دبستان که به پایگاه‌های سنجش مراجعه نمودند، ۲۳۶۱ نفر ارجاع هوش، ۳۶۵ نفر ارجاع شنوایی، ۶۴۳ نفر ارجاع بینایی، ۲۹ نفر ارجاع جسمی حرکتی و ۱۷ نفر ارجاع اُتیسم بوده وبه مرحله تخصصی معرفی شدند.
مدیر کل آموزش وپرورش کردستان با اشاره به الزامی بودن تشخیص سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان تأکید کرد: مجریان برنامه سنجش در جهت شناسایی مشکلات نوآموزان تمام تلاش‌های خود را به کار ببرند تا نوآموزان متناسب با سطح سلامت و آمادگی تحصیلی شان در جایگاه واقعی خود در نظام آموزشی جایدهی شوند.
قربانی در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیش از ۱۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس و مراکز با نیاز‌های ویژه استان به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/ت

سنجش سلامت دانش آموزان کردستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.