شبکه بی بی سی ، تمامی محتواهای تولیدی ـ اعم از خبر و گزارش ـ فقط بازتاب یک پدیده طبیعی نبوده، بلکه زائیده ایدئولوژی مدیران ارشد شبکه و نوع نگاه آن‌ها به موضوعات هستند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  واژه ها و تصاویری که به صورت ترکیبی برای روایت رویدادهای مختلف در رسانه هایی مثل بی بی سی فارسی استفاده می شوند، با درجات مختلف در لایه های ادراکی مخاطبان اثر گذاشته و قضاوت آنان را شکل می دهند.

از برجسته‌سازی کشف حجاب


بیشتر بخوانید:تهدید آمر به معروف در مترو توسط نوچه‌های مسیح‌علی‌نژاد/ ماجرای شکایتی که شاید آتش‌بیارترین خبرنگار ضدانقلاب را زمین‌گیر کند + تصاویر


در این شبکه، تمامی محتواهای تولیدی ـ اعم از خبر و گزارش ـ فقط بازتاب یک پدیده طبیعی نبوده، بلکه زائیده ایدئولوژی مدیران ارشد شبکه و نوع نگاه آن‌ها به موضوعات هستند.

در گزارش تحقیقی پیش رو، پروپاگاندای وب‌سایت فارسی رسانه دولتی انگلیس درباره موضوع "حجاب" را در بازه‌ای کوتاه بررسی کرده و خروجی آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
 در واقع دور جدید پروپاگاندای ضدحجاب در بی بی سی فارسی از ماجرایی آغاز شد که به حرکت "دختران خیابان انقلاب" شهرت یافت.

شیوه تبلیغاتی رسانه دولتی انگلیس در پرونده مورد اشاره را می‌توان اینگونه تشریح کرد:

این دور با برجسته‌سازی کشف حجاب "یک خانم 31 ساله متأهل در خیابان انقلاب تهران" آغاز شد.

بی‌بی‌سی فارسی ذیل تیتر "دوراهی جنبش زنان در اعتراضات مردمی اخیر" نوشت: «پس از تظاهرات گسترده یک‌هفته‌ای در ایران، بار دیگر مسئله جنبش کنونی زنان و نقش آن در شکل‌دهی و سازمان‌دهی زنان در خیزش‌های اجتماعی پررنگ می‌شود. سؤال این است که آیا جنبش اعتراضی اخیر می‌تواند زمینه‌ساز تغییر در وضعیت جنبش زنان ایران در سال‌های آینده باشد؟»

 

از برجسته‌سازی کشف حجاب

در گام بعد، رسانه دولتی انگلیس طی گزارش‌های متعدد سعی کرد عامل این هنجارشکنی را بیشتر به مخاطبان خود معرفی نماید و از او سمبل بسازد.

بی‌بی‌سی فارسی در خلال گزارشی دیگر با عنوان "دختر خیابان انقلاب کجاست؟" از بیان نقش خود در برجسته‌سازی وی ابا نمی‌کند و می‌نویسد: «‌‌رسانه‌های مختلف جهان از جمله بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان از این دختر به‌عنوان یکی از نمادهای اعتراض‌های اخیر مردمی در ایران نام برده‌اند و خبر کاری که او کرد را به همراه تصویرش در حال حرکت دادن پرچم سفید، پوشش داده‌اند.»

 

از برجسته‌سازی کشف حجاب


از برجسته‌سازی کشف حجاب

 

وب‌سایت بی‌بی‌سی فارسی سپس برای تقویت جنبش مطلوب خود، راه‌اندازی یک پویش حمایتی را در دستور کار قرار داده و طی گزارشی دیگر می‌نویسد: «عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده که نشان می‌دهد بر همان سکویی که نخستین دختر معترض به حجاب اجباری ایستاده بود و با همان پرچم سفید، دختر دیگری ایستاده است.»

 

از برجسته‌سازی کشف حجاب


از این مرحله، بی‌بی‌سی فارسی چهره رسانه‌ای کارآزموده در مدیریت کمپین‌های ضدحجاب یعنی "مسیح علینژاد" را وارد صحنه کرده و با او هم‌افزایی می‌کند.

به‌عنوان مثال، در گزارشی با تیتر "از چهارشنبه‌های سفید تا دختران خیابان انقلاب" این دو حرکت هنجارشکنانه را به یکدیگر پیوند زد تا موج بزرگتری ایجاد کند.

 

مجموع اين اقدامات در طول یک سال نتوانست برای طراحان به نتیجه مطلوب منجر شود؛ بنابراین بی بی سی فارسی در فاز تکمیلی کوشید فضايی امنیتی از كشور ترسیم کند و آن را ناشی از کمپین فوق جلوه دهد.

به‌طور معمول، خط خبری بی‌بی‌سی در اینگونه پرونده‌های تبلیغاتی، ایجاد فضای تقابل میان مردم و حاکمیت است.

در ماه‌های اخیر هم که با ورود به فصل گرما، پدیده بدحجابی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، بی بی سی فارسی از همان الگو و فرمول برای حمله همزمان به حجاب و حاکمیت بهره می‌برد.

چنان‌که در نمونه‌های پایین قابل ملاحظه است.

از برجسته‌سازی کشف حجاب

نمونه شماره ۱

از برجسته‌سازی کشف حجاب

نمونه شماره ۲ 

از برجسته‌سازی کشف حجاب

نمونه شماره ۳

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

فرمول چندمرحله‌ای بی‌بی‌سی در پروپاگاندا علیه حجاب +تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۰۲:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
غربی ها بوسیله صهیونیسم و ایدئولوژیِ لیبرالیزم، به ورطه ی همجنسبازی(لواطط!)و بی حیاییِ زَن و بی حجابی سقوط کردند و اکنون در معرضِ فسادِ جنسیِ(نابود کننده)حتی در داخِلِ خانواده و مَحارم قرار دارند...بی حجابی، انتقامِ صهیونیزم از همه‌ ی ادیان آسمانی و ضدِّ قِداستِ خانواده است...غرب با همین بی حیایی و بی حجابی و‌ نا اَمنیِ ناشی از آن، نابود خواهد شُد...همجنسبازی و لواطط و تهدید جنسیِ محارم در‌ درون خانواده و درون جامعه و حتی درون ارتش های غربی، قطعاً غرب را نابود‌می کند...(ضدِّ مسیحِ علینژاد، اَبزارِ غرب و بویژه انگلیس و صهیونیزمِ آمریکایی برای انتقالِ بی حیایی، بی حجابی و همجنسبازیِ جوامِعِ غَربیِ در حالِ نانودی‌ به داخل ایرانِ عزیز است...اما جامعه اسلامی ایران قدرتِ غلبه بر این ویروس و این بیماریِ خطرناکِ اجتماعی را دارد...انشاالله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
من شصت سالمه زن بی حجاب بودم همه را تجربه کردم والله احساس امنیت در حجاب را ارامش بخش ترین لذت زنگی میدانم و همیشه افسوس گذشته سیاه خودم را میخورم درامان خدا باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
یعنی یه زن انقدر نادانه که اگه حجاب نداشته باشه یعنی تموم مشکلاتش حل شده یکی نیست بهشون بگه آخه نادان ها برین به خونه زندگی تون برسین .... از سر و کولتون بالا نره
Austria
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ج
۰۰:۲۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
لعنت بر وطن فروش مسیح علینژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
خدا لعنت کند حاکمان شیطان صفت آمریکا،انگلیس و اسرائیل را
Iran (Islamic Republic of)
اخوان گیلانی
۱۲:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
مردم ما اینها نیستند که حجاب خود را بر می دارند اینها سر سفره پدر و مادر خود ننشسته اند.
مگر میشود انسان به حجابی که خیلی از مردمان کشورهای اروپایی به آن پناه آورده اند به آن بی توجه باشند.
France
سعید
۰۹:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
مسیح علینژاد هر چقدر که دلقکتر بشی باز هم مردم عزیز ایران توجهی بهت نمی‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
او مغضوب است مرگ بر او وامثالش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام راه مقابله ما اینه که سنت امر به معروف ونهی از منکر را زنده کنیم وچهار شنبه های نهی از منکر راه بیندازیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۴۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
بابا به خدا روسری و چادر حرمت و قداست داره ، چه اجباریه که این ها به زور روسری سر کنن!
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۰۱:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر شما خودفروخته‌ی‌تان‌‌که‌بخاطر‌چند‌صد‌تومان‌حیثیت‌و‌وطنتان‌را‌می‌فروشین‌
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۰۱:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
این مملکت قانون داره هر کس تابع قوانین نیست خوش گلدی _لعنت بر بی حجاب جماعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
با سلام به نظر بنده اصلا نباید اعتنایی به این افراد بشود اینها هدفشان دیده شدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
فردا روزی که این دخترک مهره سوخته میشه وخودشون به حلاکت میرسوننش و خیلی راحت میگن ایران ترورش کرده تاهم خوشون راازدستش راحت کرده باشن هم به اصطلاح جوامع بین المللی رابه جون ایران بندازن که واویلا یک خبرنگار آزاداندیش بدست ایران ترورشد.مکراین مکاران تمامی ندارد.حتی برای مهره های خودشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
حیف است که یک زن مسلمان زاده ایرانی، بی حجاب در کنار پمپئو بایستد
گاهی بد نیست بیاندیشیم که زندگی زودگذر دنیا کوتاهتر از آن است که گاه اگر بر فرض احتمالی راهی را اشتباهی یا هیجانی یا بر اساس عناد و تعصب کور برگزینیم که بعدا پی ببریم که غلط بوده، فرصت جبران کامل آن را بیابیم.
کاش این زن هم زودتر دریابد و نگوید آب از سرم گذشته ... ، حصار خود را بشکند و در پی جبران برود.
Iran (Islamic Republic of)
توکل
۲۲:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
باسلام
تبلیغات وسیع بیگانگان درطول 40سال بدون هیچ تاثیری وجودداشته، متاسفانه فراموشی آرمانهای انقلاب وامام توسط بعضی مدیران ومسئولین بی غیرت به آن دامن زده،مردم همیشه ثابت کردندپشت انقلاب ورهبر ایستاده اند،لطفااین ارازل روتصفیه کنید،حله..
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۲:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
کجایند آوینی ها و چمران ها و حججی ها که خون خود را برای کار فرهنگی دادند، برای علم و دین دادند ولی ما چه کرده ایم. . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
خدا لعنت شان بکنه
Canada
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
چطور این خانمهای خام جذب این زن عجوزه و جاسوس و فتنه و خاین میشوند .همه اینو فهمیده اند که چطور این خانم اونجا رسید و چطور بهش این کار را داده اند .بخاطر باهوشی و نابعه بودن اش بوده یا بخاطر وطن فروشی و خبیثی اش بوده .یعنی در هیچ کشوری مخالف وجود نداره .مثل این کفتار فسیل میشوند که امینت کشورشون را به خطر بخاطر فقط پول و موقعیت خودش به خطر بیندازد .چرا خام میشوید و باعث پولدارشدن این مترسک شالیزار میشوید
Canada
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
تعجب میکنم .چرا دختران گول این مزدوران اجاره ای را میخورند .اینها دلشون بحال خودشون هم نمیسوزد .چرا برسد به شما ها
مجبورند بخاطر پول .اتش بیار معرکه شوند .در عیر اینصورت از گرسنگی تلف میشوند
Canada
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
هر کسی امینت وطن را بخاطر بی حجابی بخطر بیندازد که اصلا ارزش هم ندارد .شک نکنید .نفوذی .جاسوس و فتنه و اتش بیار معرکه است و بس
یعنی این خانمها نمی فهمند در هر کشوری باید به قانون اون کشور احترام گذاشت .حالا اون قانون را دوست و به میل ات باشد یا نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
اگر همه انسان های عالم هستی در اطاعت از خداوند باشند به خداوند متعال چیزی افزوده نمی گردد و اگر تمامی خلائق در عصیان و نافرمانی تلاش کنند به دامن کبریایی او گردی نمی نشیند، انتم الفقراء الی الله و الله هو الغنی الحمید، اما این انسان است که از این رهگذر اطاعت یا عصیان، سعید یا شقی می گردد، متاسفانه برخی جاهل و نادان هستند
Iran (Islamic Republic of)
حقی
۲۱:۲۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
این خانم مسیح یا بهتر بگم مسیحی معلوم الحال که به قیمت خوش رقصی برای دنیای کفر و هدف قراردادن اعتقادات این مردم مسلمان پناهندگی گرفته ، دیگر ایرانی محسوب نمیشود .
ببینید : بنده قول میدهم ، که این نتیجه لقمه حرام است .
Canada
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
من شخصا یکبار هم که شده این کانالهای فتنه را اینور اب نمی‌بینم .چونکه اعصابم خراب میشه .که دشمنی و فتنه شون نسبیت به وطن ام تحمل کنم .چونکه صد در صد متوجه دشمنی شون با کشورم هستم .دوستدار و دلسوز نیستند .اگر هستید .چرا راه حل مشکل ارایه نمیدهید .فقط مشکلات را بزرگنمایی میکنند .مثل نمک روی زخم بریزی است و بس
Canada
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
باید به قانون هر کشوری احترام گذاشت و مطیع بود .حتی اگر به میل تون نباشد .الان در امریکا ی شمالی قوانینی است که اصلا با عقل جور در نمیاید .ولی مجبور به قبول اش هستی .
این خانم والله با حجاب زیباترند .
این کانال های معاند .عمخوار و دلسوزتون نیستند .گرگ در لباس میش اند .کی میخواهید عاقل شوید و دشمن زبان نرم و چرب را بشناسید .
Canada
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
چرا بی بی سی و کفتار عجوز مسیح نزاد .راحع به زندگی مردمانی بنام امیش Amish. که مثل چند قرن پیش زندگی میکنند .حتی از تکنولوژی استفاده نمیکنند .برق .رادیو .کلا رسانه .ماشین را حرام میپندارند .در امر یکای شمالی زندگی میکنند، نیست
-
حمید
۰۹:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
اولا جمله بندی تون غلطه
ثانیا کسی اونهارو مجبور نکرده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
لعنت خدا بر اولین و آخرین فاسق این عالم، لعنت خدا بر هر کسی که بی عفتی و بی حجابی رو به اسم آزادی و آسایش تبلیغ میکنه، آخه ای بی غیرتا آزادی یعنی چی حداقل به این یه زره معنیش احترام بزارین آقا من آزادم دوست دارم حجاب داشته بام به شنا چه ، شما می خوای بی حیا باشی برو بمیر دیگه هم جامعه رو به هم نزن
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۸:۱۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
غربی هاهمه دارای روحیه استکباری هستندولی این انگلیس واقعا خبیث است .پیشنهاد میکنم خاطرات مسترهمفرراکه باعث بوجودامدن وهابیت شدرابخوانید.اینکه بی بی سی اینگونه با مسئله حجاب برخوردمیکند پدیده تازه ای نیست درسالهای 1700میلادی وزارت مستعمرات انگلیس همفر رابه منطقه مسلمانان میفرستد تاکشورهای اسلامی رابه مستعمرات خودبیافزایدوثروت مسلمانان را به یغمابرده وقدرت مسلمانان راازبین ببرند.اودراین راه فتنه وهابیت را ایجاد وعربستان راچاپیدوداعش امروزادامه همان طرح انهاست .واما روش انگلیس بسیارخبیثانه بوده وهست .انها برای رسیدن به هدف خود انواع دستورالعمل هارا تهیه کرده اند.ایجاد تفرقه وجنگ وبرادرکشی قسمتی از طرح انهابوده وهست .
Germany
هادی
۲۱:۱۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
افرین
Germany
محمد
۱۵:۵۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
لعنت بر آل سعود ، لعنت بر بی بی سی، لعنت بر خائن وطن فروش.
جواب خون شهدا را چی میدی مسیح علی نژاد فاسق بی حیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
خدا خائنین به ناموس این مملکت را نابود کند انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء ووالصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
خداوند جل جلاله بر آتش دوزخ رضا خان قلدر رضا شصت تیر و نسلش بیفزاید که ریشه تمامی بی حجابیها فسادها از زمان کشف حجاب کردن رضا خان قلدر نامرد ناجوانمرد بی غیرت غربگرا نشات گرفته است اگرنه در تمامی طول تاریخ کهن هزاران ساله ایران کهن همه زنان ایرانی حجاب کامل داشته اند تنها در دوران این ملعون خبیث پلید و خاندان فاسق و فاسد سفاک دزدش چهره تمدن ایرانیان و اسلام را ضایع کرد که خداوند لعنتش کند و نیامزتش و آتش مداوم و عذاب الهی حق الناس و حق الله در قبرش و در برزخشان و روزقیامتشان بیافکتد و هم حامیانش و پیروانش را که بزرگترین ظلم و ستم را به ایرانیان و اسلام و مسلمین کردند . والسلم و صلوت التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
لعنت الله علی قوم الظالمین و الکافرین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
تو باید زنده بمانی معصی تا به مرگ ذلت بار بمیری و آرزوی خاک ایران رو با خودت ب گووور ببری،


خدا عمر با عزت بده ب پدر و مادرت،و آبروی شان در هر دو دنیا و آخرت حفظ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
خداهمه را هدایت کند.ایشان را هم به خاطر خانواده ی محترمش به راه آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
علی نژاد عامل اسرائیلی و خائن به تمام معنی. پراز عناد و کینه به مردم ایران. خدا لعنت اش کند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
بسیاری از دختران یا زنانی که اقدام به کشف حجاب میکنند اولا بصیرت دینی و سیاسی ندارند تا بتوانند علت واهداف ترویج کشف حجاب از طریق شبکه های فارسی زبان معاند ایران را کشف کنند ثانیا نمی دانند عده ای پول گرفته اند تا آنها را در دام پهن شده خود برای فروپاشی نظام خانواده و جوانان این کشور بیاندازند و به همین خاطر فریب ترفندهای رسانه ای آنان از قبیل حقوق زنان و ... را میخورند البته بخشی از اینها نیز به هیچ مسائل اخلاقی و اعتقادی پایبند نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
هرکه با دین خدا در افتاد ور افتاد. به موقعش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
بیچاره خانواده اش ....
ننگ بر مسیح علینژاد و منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مصی شیطان طینت اینقدر برای دلارهای آمریکایی خودت رامثل یک دیوانه به درودیواربکوب که خودت بمیری وبه جهنم بروی.ننگ برکسانی که خام اومیشوندوآینده ی خودراتباه بی عقلی این دخترک فر فرموی میکنند.شرم برکسانی که حرمت موهای سرشان رابه بیدرایتی میفروشند.حرمتی که فقط حریم محرم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مسیح علی نژاد معروف به پولی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۲:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
فقط بگویید : "خبیث ذلیلنژاد " !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
خداعاقبت نسل اینده مون روبخیرکنه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۲:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
این علینژاد خیلی بد بخته...
خدا هدایتش کنه..
این بینوا عقده دیده شدن داره....
دوستان دقت کنید : بهتره اصلا توجه بهش نشه... بدبخت دق میکنه...
-
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
علینژاد مهره سوخته س بابا ولش کنین بدبختو
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۱:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
بیچاره خواهر و مادر و خوانوادش که مجبورن این جیره خورو تحمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مسیح علیزاده هیج غلتی نمی تونه بکنه و دورود خداوند براین جوان با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
هوشدار
۱۱:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر مصی مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۱:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
خدا لعنت کند دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
خدا لعنت كنه اسرائيل را
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۱:۰۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مصی علینژاد مزدور آمریکا واسرائیل است که هرگز دلش به حال زنان ودختران ایران نمی تپد بلکه او با سوء استفاده از این موقعیت به دنبال منافع شخصی و مادی برای خودش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر مسیح علینژاد
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
مسیح علی نژاد ان شا الله به زودی با عذابی الیم و خوار کننده هلاک و به درک واصل می شوی و به مجازات اعمال پلید و خبیثت می رسی
آخرین اخبار