از ۵ هزار واحد مسکونی تخریب شده در استان همدان، هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی در شهرستان ملایر بر اثر سیلاب تخریب کامل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، داود سوری، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: خسارت‌های ناشی از بارندگی و سیلاب‌های اخیر به واحد‌های مسکونی شهری و روستایی این شهرستان حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

اوافزود: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در اثر سیلاب در این شهرستان آسیب دیدند که از این تعداد یک هزار و ۵۱۱ واحد به طور کامل تخریب و نیاز به بازسازی مجدد دارند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایرگفت:حدود یک هزار واحد نیز آسیب جدی دیده اند و نیاز به تعمیر دارند و پنج هزار واحد باقیمانده جزء واحد‌هایی هستند که فضای دامی و انبار علوفه آن‌ها آسیب دیده و باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

سوریبا بیان اینکه از هفته آینده کار تشکیل پرونده‌های ساخت و تعمیر واحد‌های آسیب دیده شامل ساخت و تعمیری آغاز و برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند، افزود: میزان تسهیلات برای  ساخت واحد‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض و برای واحد‌های شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال بلاعوض در نظر گرفته است.

او گفت: حدود ۳۰۰ واحد از واحد‌های کارشناسی شده مربوط به شهر‌ها و هفت هزار و ۲۰۰ واحد مربوط به روستا‌های این شهرستان است که ۱۱۰ واحد از ۳۰۰ واحد مسکونی شهری تخریب شده و مابقی نیاز به تعمیر دارند.

رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: منتظر ابلاغ مصوبه دولت در راستای بازسازی و تعمیر واحد‌های خسارت دیده بر اثر سیلاب هستیم.

انتهای پیام/ش

تخریب هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی ملایر بر اثر سیلاب

برچسب ها: بنیاد مسکن ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار