در تازه‌ترین تحولات میدانی سوریه، ارتش این کشور ضمن آزادسازی مناطق جدید ده‌ها تروریست تکفیری را به هلاکت رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه نزدیک به گروه‌های تروریستی موسوم به  «سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد در درگیری روز شنبه میان نیروهای  ارتش سوریه و تروریست‌های تکفیری۳۲ تروریست در شمال غرب سوریه کشته شدند.

ارتش سوریه و دولت روسیه پیش از آغاز عملیاتهای تازه خود، هفته پیش به دولت ترکیه ۲۴ ساعت فرصت داد تا هر چه سریعتر طبق مفاد توافق سوچی عناصر تروریستی تحت حمایت خود را از منطقه کاهش‌ تنش ادلب دور کند، با اتمام این ضرب‌الاجل و دورنشدن گروه‌های تروریستی از منطقه کاهش تنش ، عملیاتهای بزرگ ارتش سوریه برای  آزادسازی مناطق اشغالی در استانهای ادلب و لاذقیه  شروع شد.

ادامه پیشروی‌های سریع خود، ارتش سوریه همچنین روز شنبه با عملیاتی برق‌آسا روستای «سکیک» را آزاد کرد و وارد مناطق جنوبی استان ادلب شد.

این عملیات بعدازظهر شنبه با حضور نیرو‌های نخبه ارتش سوریه موسوم به «تایگر فورس» انجام شد و عناصر تروریستی را مجبور کردند که از روستای سکیک به سمت شهر تمانعه عقب‌نشینی کنند. افزون بر آزادسازی روستای سکیک نیرو‌های ارتش سوریه کنترل بلندی‌های اطراف روستا را نیز به دست گرفتند.

همزمان دیگر یگان‌های «تایگر فورس» و نیرو‌های لشکر چهارم زرهی نیز موفق شدند شهر‌های الهبیط و کابانی در استان لاذقیه را آزاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار