امروز در مراسمی در رشت به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران و دست اندر کاران معاونت خبر صداوسیمای مرکز گیلان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص اطلاع رسانی و اهمیت سلامت پیام رسانان گفت: این امر نشان دهنده اهمیت و دشواری کار خبرنگاران در عرصه بیان مسایل و مشکلات جامعه است.
او به نقش رسانه ها در تنویرافکار عمومی هم اشاره کرد و افزود: رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید به گونه ای پیام رسانی کنند که برای عوام قابل فهم باشد و خواص هم بپسندند.
امام جمعه رشت با اشاره به تنوع مخاطبان با اندیشه ها و سلایق گوناگون خاطر نشان کرد: رسانه ها باید با ظرافت و دقت پیام ها را انتقال دهند و در این راه بی طرف باشند.
آیت الله فلاحتی صداوسیما را دانشگاه فرهنگی دانست و گفت: در بسیاری از مسائل اجتماعی صداوسیما می تواند در کنار دیگر دستگاه های فرهنگی ضمن فرهنگ سازی به خانواده ها در تربیت فرزندانی سالم، فرهیخته و نخبه یاری رسان باشد.
سرپرست استانداری گیلان هم با بیان اینکه امروزه برخلاف گذشته که دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام جنگ نظامی را در اولویت قرار می دادند، با جنگ نرم فرهنگی تلاش می کنند تا جوانان را به انحراف بکشانند افزود: رسانه ها به ویژه رسانه ملی به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در خنثی کردن جنگ نرم دشمنان و افشای اهداف شوم شان دارد.
ارسلان زارع با اشاره به اینکه صداوسیما در عین حال که انعکاس دهنده گفتار و رفتار آحاد مردم است باید همواره در مسیر خدمت رسانی منافع ملی را در نظر بگیرد تصریح کرد: حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی باید در اولویت کار رسانه ها به ویژه رسانه ملی باشد.
وی امیدآفرینی را از دیگر وظایف رسانه ها اعلام کرد و افزود: رسانه ها درکنار بازگوکردن مطالبات مردم و خواسته ها و واقعیت های جامعه می تواند عاملی برای افزایش نشاط اجتماعی و امید در بین اقشار مردم باشد.
سرپرست استانداری گیلان با اشاره به تنوع قومیت و خرده فرهنگ ها در استان از مسئولان و دست اندر کاران صداوسیمای مرکز گیلان خواست نسبت به ترویج فرهنگ و زبان فارسی و آداب و رسوم بومی اهتمام بیشتری داشته باشند.
ارسلان زارع با اشاره به توانمندیهای گیلان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی گفت: صداوسیما در انعکاس این توانمندیها در دیگر مناطق ایران و حتی فراتر از مرزها نقش محوری دارد.
وی تاکید کرد صداوسیما در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی نقش بسیار اثرگذاری دارد.
سرپرست استانداری گیلان با اشاره به برپایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال خاطر نشان کرد: امید آفرینی و اعتمادسازی در راستای وحدت و انسجام ملی مهم ترین عامل برای مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات است که صداوسیما در کنار دیگر دستگاه ها باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
ارسلان زارع از مسئولان اجرایی استان خواست در برابر سئوالات خبرنگاران در خصوص مطالبات و مسائل مردم پاسخگویی صادقانه و شفاف داشته و در این راه با رسانه ها به ویژه رسانه ملی تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه رسانه استانی در یکسال گذشته در پوشش اخبار استان وانعکاس خدمت رسانی دولت به مردم تلاش های قابل تقدیری کرده است افزود: انعکاس سفر هیات دولت به گیلان در سال گذشته در رسانه استانی و ملی نمونه ای از این تلاش ها ست که شایسته تقدیر است.
رییس مجمع نمایندگان هم در این مراسم به اعتماد مردم به رسانه ملی اشاره کرد و گفت: با وجود تعدد رسانه ها و فضای مجازی، مردم همچنان صدا و سیما را مرجع مورد اطمینان خود در خبرگیری می دانند.
محمد صادق حسنی به شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان هم اشاره کرد و افزود: در این شرایط، صداوسیما باید امیدآفرین و در آرامش روحی و روانی مردم نقش آفرین باشد.
محمد باقر باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان هم با اشاره به رسالت رسانه ملی در انعکاس مطالبات و خواسته ای مردم از مسئولان گفت: رسانه استانی همواره در کنار مردم و همدل با مسئولان دستگاه های اجرایی برای شتاب دادن در روند توسعه استان تلاش می کنند.
او به تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری به صیانت و پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: این موضوع در برنامه های مختلف صداوسیما مرکز گیلان مودر توجه جدی قرار گرفته است.
باقرزاده از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست پاسخگوی سوالات خبرنگاران در کوتاه ترین زمان ممکن باشند چرا که خبرنگاران قصد مچ گیری ندارند و نیت شان کمک به حل مشکلات مردم و انعکاس خدمات مسئولان است.
سیدجلال الدین رضاپور معاون خبر صداوسیمای مرکز گیلان هم گفت: بر خلاف گذشته که رسانه ها یکسویه عمل می کردند و فقط مخاطبان حرفشان را گوش می دادند امروز مخاطب فعال است و رسانه ها باید ضمن تعامل چند سویه با آنها به خواسته هایشان هم توجه کنند.
او با اشاره به گسترش فضای مجازی خاطر نشان کرد: فضای مجازی قابل اغماض نیست، و صداوسیما تلاش می کند بسترهای اطلاع رسانی را در فضای مجازی بیشتر از گذشته فراهم کند.
رضاپور بر بروزرسانی آموزش خبرنگاران تاکید و خاطرنشان کرد: خبرها در زمان کنونی به ثانیه نو می شود و خبرنگاران باید در این مسیر ضمن استفاده از روشهای نوین اطلاع رسانی دانش های نوین خبررسانی را هم یاد بگیرند.

انتهای پیام/آ

تجلیل از خبرنگاران و دست اندرکاران خبر صداوسیما گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.