رئیس اداره اکرام کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۲۳۰۰ کودک از ایتام آذربایجان شرقی بدون حامی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، نیرومند رئیس اداره اکرام کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۲۳۰۰ کودک از ایتام آذربایجان شرقی بدون حامی هستند و رسانه‌ها می‎توانند در این خصوص، کمک حال کمیته امداد در جذب حامی باشند.

نیرومند در این خصوص گفت: تعداد ایتامی که تحت حمایت کمیته امداد هستند، ۱۲ هزار نفر بوده و حدود ۴۰ هزار نفر نیز حامی آن‌ها هستند و نیاز‌های معیشتی، زیستی و اقتصادی آن‌ها را تامین می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته به دلیل نوسانات اقتصادی، حدود ۲۰ هزار خانوار به جامعه مددجویان کمیته امداد و حدود شش هزار کودک از این خانواده‌ها نیز به طرح اکرام این نهاد اضافه شده است.

وی ادامه داد: نیاز‌های ایتام متفاوت بوده و تلاش‌های زیادی برای رفع این نیاز‌ها شده است، سال گذشته کمک‌های اجتماعی در حوزه اکرام نسبت به سال ۹۶، افزایش ۶۰ درصدی داشت و در چهار ماهه اول سال جاری نیز نزدیک به ۸۰ درصد رشد درآمد داشته‌ایم.

رئیس اداره اکرام کمیته امداد آذربایجان شرقی تاکید کرد: رشد درآمد‌ها در حوزه اکرام ایتام نشانگر توجه مردم آذربایجان شرقی به فرزندان ایتام و نگاه مثبت به حوزه انفاق است.

وی با تاکید بر اینکه برای کنترل فقر در جامعه باید بر روی توانمندسازی کودکان تمرکز کنیم، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهند که فقر به طور تسلسلی ادامه یافته و به نسل‎های بعدی نیز منتقل می‎شود و نگاهمان این گونه است که توجه به فرزندان اکرام ایتام و محسنین نقطه قطع کننده فقر در خانواده‌ها هستند.

نیرومند در پایان گفت: جایگاه فرزندان خانواده‌های نیازمند باید در جامعه بازشناسی شود؛ چرا که این کودکان، جایگاهی راهبردی در کنترل فقر دارند و توانمندی کودکان سبب توانمندی کل اعضای خانواده می‎شود.

 

انتهای پیام/ش

۲۳۰۰ کودک از ایتام آذربایجان شرقی بدون حامی هستند

برچسب ها: کمیته امداد ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.