تعداد ۷۲ اکیپ نظارتی برای نظارت بر ذبح و بررسی لاشه‌ها در روز عید قربان آماده باش در شهرستان های استان هستند .

اصغر زاده مدیر کل دامپزشکی استان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: تعداد ۱۴ اکیپ ثابت و ۱۴ اکیپ نظارتی در روز عید قربان برای نظارت در مرکز استان آماده باش هستند.

 او با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنکو در خراسان جنوبی ۷۷ نفر شناسایی شدند. افزود:  تعداد ۱۵ ناظر شرعی، ۲۵ دکتر دامپزشک و ۷۲ نفر بازرس گوشت  برای عید قربان در اکیپ های نظارتی حضور دارند.

اصغر زاده با بیان اینکه  ۱۱ کشتارگاه در سطح استان در روز عید قربان فعال هستند و  در مناطق روستایی و عشایر در بقعه‌های متبرکه کشتار انجام خواهد شد .

مدیر کل دامپزشکی افزود: در چهار ماهه ابتدای سال تعداد ۱۱ هزار بازدید انجام شده است که از این تعداد ۴۳۷ مورد غیر بهداشتی بوده  و ۱۰ تن فراورده خام دامی ضبط شده است.

او ادامه داد:  ۵۴ نمونه گیری صورت گرفته است که ۱۱ مورد آن به مراجع قضایی فرستاده شده است .

اصغر زاده با بیان اینکه کشتارگاه‌های طیور شامل ۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی است اظهار کرد: حدود  تعداد ۴۰ هزار قطعه مرغ گوشتی ضبط شده است که  وزن لاشه های  ظبطی ۷۸ تن بوده  که ازچرخه مصرف خارج شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: از ابتدای امسال ۲۳ مورد قرنطینه صورت گرفته است که ۲۳ پرونده دام سنگین ایجاد شده است.

او اظهار کرد: هم چنین تعداد ۱۴۱ تن مرغ منجمد به خارج از کشور به ارزش ۲۴۳ هزار ۷۵۰ دلار فرستاده ایم و ۴۵۱ تن تخم مرغ خوراکی به افغانستان به ارزش ۷ هزار ۵۶۰ دلار بوده است که برای کشور ارزش افزوده بسیاری داشته است .

اصغر زاده با بیان اینکه خروج خوراک دام ممنوع شده است افزود: تعداد ۲ میلیون مرغ تخم گذار که در روز فعال هستند داریم که ۶۵ تن تو. لید دارند و ۲۵ تن آن دااخل استان و ۴۵ تن خارج استان فرستاده می‌شود

 او در پایان گفت: تفاهم نامه‌ای که بین ایران، پاکستان و افغانستان امضا شده است قرار بر این است که در استان  به نمایندگی ایران دبیر خانه‌ای در حوزه بهداشت دام و طیور بنا بشود البته  شرط آن احداث آزمایشگاه تخصصی دام و طیور در استان است.

انتهای پیام / ط آ

احداث آزمایشگاه تخصصی دام و طیور در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.