مدیر کل دامپزشکی استان می‌گوید: در روز عید سعید قربان ۴۳ گروه ثابت و سیار در استان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

نظارت ۴۳ گروه بر ذبح شرعی در عید قربانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون بیش از ۱ میلیون و ۹۴۵ هزار نوبت از دام‌های استان علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در روز عید سعید قربان ۴۳ گروه ثابت و سیار در استان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

او با اشاره به انجام بیش از ۳۴ هزار مورد بازرسی از اماکن توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی هم گفت: در این زمینه ۸۷ هزار و ۵۱۷ کیلوگرم از مواد خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و ۲۲۷ واحد هم به مراجع قضایی معرفی شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هزار راس دام عشایر در استان وجود دارد و سالانه ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد واکسیناسیون برای این دام‌ها انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین با اشاره به کاهش کشتار مرغ در روز‌های اخیر در ۴ کشتار گاه مرغ استان و کمبود آن در بازار، از حل این مشکل خبر داد.

انتهای پیام/د.ا

در عید قربان ۴۳ گروه بر ذبح شرعی نظارت می‌کنند

برچسب ها: دامپزشکی ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.