در اولین همایش زنان جبهه متحد اصولگرایی لاله افتخاری، زهره الهیان و فاطمه فخر به پرسش خبرنگاران پاسخ دادند.

***افتخاری:حضور حداقل 6 کاندیدای زن در لیست جبهه متحد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، همچنین لاله افتخاري در جلسه پرسش و پاسخ زنان جبهه متحد اصولگرايي با تاكيد بر اينكه دشمنان خواهان وحدت اصولگرايي نيستند، گفت: تمامي كساني كه در راه ولايت، رهبري و نظام اسلامي هستند بايد تلاش كنند تا با عملكرد خوددشمنان را مأیوس کنند.

وي در خصوص پرسشي مبني بر سهم كانديداهاي زن در ليست جبهه متحد اصولگرايان، گفت: در خصوص افزايش سهم كانديداهاي زن پيگيري هاي جدي در مجلس انجام شد و از مجلس خواستيم تا 8 نماينده زن با توجه به شايستگي‌ها افزايش پيدا كنند؛ لذا با توجه به ديدگاه هاي مطرح شده توسط جبهه متحد و ساير بزرگان در اين جبهه اين مهم پيگيري شد.

وي با بيان اين مطلب كه در حال حاضر حداقل 6 كانديداي زن در ليست جبهه متحد قرار دارند، گفت: افزايش بيشتر از 6 كانديدا در ليست جبهه متحد اصولگرايان براساس توانمندي‌هاي كانديداهاي زن دنبال خواهد شد و امكان دارد بيشتر از اين تعداد نيز در ليست قرار گيرند.

***الهیان: دشمن در صدد است با به انحراف كشيدن انتخابات، مجلس را از دست اصولگرايان خارج سازد

براساس اين گزارش زهره الهيان عضو ديگر جبهه متحد اصولگرايان در جلسه پرسش و پاسخ در ابتداي اظهارات خويش به توطئه دشمنان در خصوص انتخابات آتي اشاره و تصريح كرد: دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران به انتخابات آتي كشورمان چشم دوخته‌اند لذا تهديدها، تحريم‌ها، ايجاد نارضايتي در مردم و ايجاد آشوب در داخل از جمله توطئه هاي آنان براي انتخابات آتي است.

وي به حضور و نقش مردم در صحنه انتخابات اشاره كرد و افزود: حضور زنان در طول دوران انقلاب هميشه پررنگ بوده؛ لذا در انتخابات آتي نيز اين حضور در عرصه سياسي موجب كمرنگ ساختن توطئه دشمن خواهد شد.

الهيان با تاكيد بر نقش زنان در خانواده گفت: حضور زنان در عرصه انتخابات موجب خواهد شد تا ساير افراد خانواده را به شركت در انتخابات ترغيب نمايند لذا ميزان مشاركت به طور فزاينده‌اي بالا خواهد رفت.

وي با اشاره به اينكه توطئه ديگر دشمن كاهش مشاركت عمومي در انتخابات است، گفت: بحث مشاركت يكي از اولويت هاي اساسي بوده و صرفنظر از اينكه چه كساني انتخاب شوند يا نشوند، مرحله انتخاب افراد اصلح آغاز مي‌شود.

الهيان با تاكيد بر اينكه ،خاطرنشان كرد: نگاه جبهه متحد به حضور زنان مثبت است لذا به لحاظ حضور كانديداهاي زن در جبهه متحد تلاش بيشتري خواهد شد تا حضور زنان در مجلس آتي بيشتر شود.

وي در خصوص پرسشي ديگر مبني بر حضور زنان در حوزه سياسي كشور، گفت: با توجه به اينكه زنان موجب تحكيم بنيان خانواده و ضمانت بنيان آن خواهند شد؛ لذا حضور آنان موجب ترغيب ساير افراد خانواده به مشاركت مي شود و موجب فعاليت بيشتر و مشاركت حداكثري خواهند شد.

الهيان در خصوص پرسشي ديگر مبني بر سازماندهي سريال‌هاي خانوادگي در صدا و سيما اظهار داشت: فراكسيون بانوان طي جلسه اي در جهت تحكيم بنيان خانواده گام هايي را برداشته تا استراتژي واحدي در خصوص سريال ها و حضور و نقش زنان در آن انجام شود لذا در صورت تحقق مباحث مطرح شده تحكيم بنيان خانواده در سريال هاي تلويزيوني از اولويت هاي سازمان صداو سيما قرار خواهد گرفت.

*** فخر: حضور بانوان و فعاليت آنان در عرصه سياسي انتخاباتي پرشور را رقم خواهد زد

فاطمه فخر از ديگر اعضاي جبهه متحد اصولگرايان در جلسه پرسش و پاسخ در همايش جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به فرمايشات امام (ره) اظهار داشت: حضور بانوان، زنان به صورت خرد،‌كلان،‌پير و جوان در صحنه بوده است و مفتخريم كه هم‌دوش مردان و همسان با آنان حركت مي‌كنند لذا با توجه به اين فرمايش امام (ره) شاهد تجربه خوبي از حضور زنان در عرصه سياسي كشور بوده ايم.

نماینده جبهه پیروان خط امام و رهبری در جبهه متحد با بيان اينكه ، گفت: حضور زنان و نمايندگان جبهه متحد اصولگرايي به گونه اي است كه استفاده از تمامي ظرفيت هاي اصولگرايي در سراسر كشور را خواهد داشت.

وي در خصوص انتخاب كانديداهاي زن در ليست جبهه متحد اصولگرايان گفت:‌شناسايي كانديداها براساس شايستگي ، اصلح بودن و سوابق خوب اجرايي است؛ لذا با مد نظر قراردادن اين مهم نهايتا افراد شايسته در ليست شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان قرار خواهد گرفت.

وي به برخي از برنامه‌هاي زنان جبهه متحد اصولگرايان براي آينده اشاره و اظهار داشت: تشكيل كميته‌هاي بانوان با هدف همكاري هاي گسترده و اجرايي بوده است و همچنين خواهان استفاده از ظرفيت‌هاي بانوان و استعدادهاي درخشان آنان در تمام عرصه هاي كشور هستيم.

فخر در ادامه اظهارات خود تصريح كرد: اميدواريم با پشتيباني و همفكري و همياري در جبهه اصولگرايي و نيز رهنمودهايي كه از مقام معظم رهبري دريافت نموديم انتخابات خوبي را پيش رو داشته باشيم.

وي در خصوص پرسشي مبني بر اينكه برنامه هاي كميته بانوان در مجلس آتي چيست؟ اظهار داشت:‌ موضوعاتي در كميته بانوان مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته لذا اميدواريم كه بتوانيم مطالبات زنان را به طور جدي پيگيري كرده و نتايج بهتري را نسبت به قبل به دست آوريم. /ن
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار