رونمایی هوآوی از Harmony OS، سیستم عامل انحصاری خود +تصاویر

امروز هوآوی پس از مدت‌ها در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان از سیستم عامل انحصاری خود با نام Harmony OS رونمایی کرد.

رونمایی هوآوی از 'Harmony OS' سیستم عامل انحصاری خود +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز هوآوی پس از سال‌ها توسعه و ماه‌ها شایعه، در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود در چین سیستم عامل اختصاصی 'Harmony OS' را رونمایی کرد.

این سیستم‌عامل جدید که پیشتر به نام Hongmeng OS شناخته می‌شد، درست مانند سیستم عامل Fuchsia گوگل مبتنی بر میکروکلنل است. ریچارد یو مدیر عامل شرکت هوآوی می‌گوید این امر امکان وجود سیستم‌عامل Harmony OS را در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله بلندگوهای هوشمند، اتومبیل‌ها، رایانه‌ها، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و البته تلفن‌های هوشمند فراهم می‌آورد. برای اطمینان از این سازگاری، هوآوی تضمین کرده است که این سیستم عامل می‌تواند با اندازه‌های رم از کیلوبایت صرف تا صدها گیگابایت کار کند.

میزان سازگاری سیستم‌عامل Harmony OS و قابلیت‌های آن 

برنامه‌هایی که برای سیستم عامل‌های HTML5 ، Linux و Android ساخته شده‌اند، همه در آینده قادر به اجرای سیستم عامل Harmony خواهند بود. برای آسان‌تر کردن زندگی توسعه دهندگان، هوآوی دسترسی به کامپایلر ARK را که توانایی کامپایل چندین زبان از جمله C / C ++ ، Java و Kotlin را دارد، برای آن‌ها آزاد می‌کند. برای اطمینان از سازگاری با دستگاه‌های مختلف، SDK جدید نیز توسط شرکت ارائه می‌شود. برای جلوگیری از نگرانی‌های امنیتی در آینده‌، تأیید شده است که سیستم عامل هارمونی اجازه Root کردن را نمی‌دهد، چیزی که هوآوی می‌گوید یک خطر امنیتی برای اندروید و سایر سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس است.

رونمایی هوآوی از 'Harmony OS' سیستم عامل انحصاری خود +تصاویر


بیشتر بخوانید: پوشش زنده مراسم رونمایی از گوشی گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ 


آینده سیستم‌عامل Harmony OS

مدیرعامل هواوی مجدداً تعهد این شرکت را به پلتفرم اندرویدی گوگل و آرزوی آن‌ها برای ادامه استفاده از آن در سطح بین المللی تأکید کرد. با این حال، اگر هوآوی در آینده نتواند از اندروید استفاده کند، این غول چینی از تغییر فوری به سیستم عامل Harmony دریغ نمی‌کند.

رونمایی هوآوی از 'Harmony OS' سیستم عامل انحصاری خود +تصاویر

سیستم عامل Harmony OS 1.0 برای اولین بار در صفحه نمایش هوشمند هوآوی ارائه خواهد شد؛ بسیاری از آن‌ها قرار است امسال عرضه شوند، از جمله تلویزیون جدید Honor Vision که فردا در چین به فروش می‌رسد. در طی سه سال آینده، سیستم عامل هارمونی بیشتر بهینه خواهد شد و در طیف گسترده‌تری از محصولات از جمله گجت‌های پوشیدنی، بلندگوهای هوشمند و بسیاری دیگر از مقوله‌های ذکر شده در بالا استفاده می شود. هوآوی هنوز برنامه‌ای را برای عرضه تلفن هوشمند مجهز به سیستم عامل Harmony تأیید نکرده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که Mate 30 Lite این شرکت می‌تواند با سیستم‌عامل از پیش نصب شده انحصاری این شرکت رونمایی شود.

انتهای پیام/

سیستم عامل انحصاری هوآوی معرفی شد

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
سیستم عامل برنامه رو اجرا میکنه نه برنامه سیستم عامل رو
"برنامه‌هایی که برای سیستم عامل‌های HTML5 ، Linux و Android ساخته شده‌اند، همه در آینده قادر به اجرای سیستم عامل Harmony خواهند بود"
باید بشه
برنامه‌هایی که برای بستر های HTML5 ، Linux و Android ساخته شده‌اند، همه در آینده قادر به اجرا روی سیستم عامل Harmony خواهند بود
Html5 هم سیستم عامل نیست.
آخرین اخبار