مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی این استان مجهز به سامانه نوین آبیاری است، گفت: فارس با سهم ۱۲ درصدی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

اجرای بیش از ۳۳۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر اسلامی با بیان اینکه ۲۸ درصد از اراضی استان فارس مجهز به سامانه نوین آبیاری است، گفت: ۲۳۰ هزار از این اراضی با استفاده از اعتبارات دولتی تجهیز شد.

به گفته او، امسال پنج هزار و  ۲۰۰ هکتار از اراضی آبی استان به این سامانه‌ها مجهز شده و افزون بر ۲۷۰۰ هکتار طرح در دست اجرا است.

اسلامی بیان کرد: قرارداد‌های اجرای طرح در ۲۲۰۰ هکتار از اراضی نیز منعقد شده و در صورت تامین اعتبار اجرا خواهد شد و همچنین سطح پرونده‌های طراحی تایید شده تا پایان تیر ماه، ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار است.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اهداف استراتژیک بخش کشاورزی را افزایش بهره‌وری آب دانست و افزود: بهره گیری از سامانه‌های مختلف نوین آبیاری از راه‌های تحقق این امر است.

اسلامی صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، به کارگیری همزمان کود با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، افزایش کمی و کیفی محصولات، امکان مدیریت بهتر آب آبیاری و کاهش نیروی انسانی را از مزایای به کارگیری روش‌های نوین آبیاری برشمرد.
انتهای پیام/م

فارس رتبه نخست اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار