سرانجام پس از ۲۵ سال انتظار کارخانه ذوب آهن اسدآباد به عنوان تنها کارخانه فرومنگنز کشور در سالجاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح ذوب آهن اسدآباد پس از ۲۵ سال انتظاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، رحیم قربانی مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد از افتتاح فاز اول واحد صنعتی فرآورده‌های مواد معدنی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن در مهرماه سالجاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

او با اشاره به صرف اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان برای طرح فوق واقع در گلدره افزود: این طرح در فاز اول برای ۷۰ نفر اشتغالزایی دارد که با اجرا و بهره برداری از طرح توسعه پروژه این اشتغال به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد در ادامه از افتتاح کارخانه فرومنگنز ذوب آهن تا پایان سالجاری خبر داد و تصریح کرد: این کارخانه ابتدا اقدام به تولید چدن خواهد کرد، اما با اورهال شدن و تأمین مواد اولیه، کارخانه وارد فاز تولید فرومنگنز خواهد شد.

این فرد مسئول با اشاره به اینکه ، تصریح کرد: با راه اندازی این واحد صنعتی مهم کشور با تولید افزون بر ۲۰ هزار تن فرومنگنز بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر نیرو در این کارخانه به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مدیر اداره صمت اسدآباد همچنین از استقرار واحد تولیدی بلوک‌های سبک گازی در مجموعه فولاد حسن آباد امام این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر کارخانه گندله سازی اسدآباد سالانه دارای ۲۰۰ تا ۱۸۰ هزار تن تولید باطله است.

او بیان کرد: برای مرتفع شدن مشکل باطله‌ها طرح تولید بلوک‌های سبک گازی در دست پیگیری بوده و تسطیح زمین موردنظر برای ایجاد فضای سبز این واحد در جوار مجموعه فولاد گندله، کنستانتره و فرومنگنز ظرف دو هفته آینده اجرایی می‌شود.

قربانی در ادامه از برگزاری دومین جشنواره فرش استان در شهرستان اسدآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره یکروزه همزمان با جشنواره آلو در روستای گردشگری توریستی ملحمدره برگزار خواهد شد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد گفت: امیدواریم در این جشنواره ۲ طرح و نقشه فرش قدیمی ملحمدره و چنار عباس خان شیخ را احیا شود.

وی همچنین با اشاره به وجود ۲۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرستان یادآور شد: علاوه بر فعال بودن تمامی ۲۸ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری، ۸ واحد نیز در شهرک صنعتی اسدآباد فعال هستند.

قربانی در ادامه با اشاره به پیگیری راه اندازی غرفه دائمی عرضه محصولات شهرستان در کشور عراق تصریح کرد: این غرفه بر اساس پیگیری و پیش بینی‌ها در مهرماه سالجاری در کشور عراق راه اندازی می‌شود.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد تاکید کرد: این امر درایجاد ارزش افزوده و بازاریابی در راستای محصولات تولیدی این شهرستان تأثیر بسزایی دارد.

قربانی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد در بسیاری از تولیدات از جمله تولیدات محصولات کشاورزی، چون چغندرقند و گوجه فرنگی دارای رتبه بوده، خاطرنشان کرد: متأسفانه نبود واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی از جمله مشکلات موجود این شهرستان بوده که موجب شده بسیاری از محصولات شهرستان به صورت خام به فروش برسد.

انتهای پیام/د.ا

افتتاح فاز اول واحد صنعتی فرآورده‌‍های مواد معدنی در اسدآباد

برچسب ها: واحد صنعتی ، ذوب آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.