زئیس هیئت بومی و محلی استان کرمانشاه در اقدامی متفاوت نشست خبری روز خبرنگاران را در محیط گردشگری سد کبوتر لانه برگزار کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهروش رئیس هیئت بومی و محلی استان کرمانشاه گفت : همکاران اهالی خبرگزاری اقشار زحمتکش بی ادعا و همیشه در صحنه هستند .

وی گفت : هیئت بومی و محلی در همه همه جهان محروم است ولی اهالی رسانه همیشه مارا یاری کردند و امروز هم به میمنت روز خبرنگار توفیقی بود که گوشه ای از زحمات شما بزرگواران جبران شود .

تجلیل بومی محلی از نوع روستایی

بهروش افزود : امروز در سراب کبوتر لانه فضای قشنگ روستا قره قوز لو توقع داریم این زیبایی را به سمع و نظر مردم برسانید و سدی که بزودی احداش می شود ان شالله شاهد گردشگران داخلی و خارجی و بین المللی باشد .

او افزود : توقع داریم بازی هی بومی و محلی را پیش از پیش یاری کنید چون زبان گویای مردم هستید .

تجلیل بومی محلی از نوع روستایی

بهرورش گفت : هیئت بومی و محلی در اقسام نقاط استان خوب کار می کند و می درخشد به خاطر ارق که ما به اصل و نصبمان پیشینه مان داریم .

او گفت : افرادی که در روستاها و استان کار می کنند به مرز 6000 نفر می رسند با ساماندهی ورزشکاران خانم و آقا سعی کنیم بیشتر ورود کنیم و پوشش دهیم چون پرداختن به اصل و بازی های سنتی و بومی و محلی برای ما لازم است .

تجلیل بومی محلی از نوع روستایی

بهرورش افزود : انصافا در این شرایط امروزی و فضای مجازی سعی کنیم از بازی های بومی و محلی و غذاهای ارگانیک استفاده کنیم.

او افزود : امسال سال پرکار و پرباری بنا داریم بازی های بومی و محلی و ثبت کنیم در تمام جاهایی که ورود پیدا می کنیم بازی های بومی و محلی غذاهای سنتی و رسم و رسومات را به نمایش بگذاریم که رسالتی بر همه ما است .

بهروش گفت : کار بومی و محلی احیای بازی های بومی و محلی صیانت از ارزش های که برای ما میراث ناملموس که به آیندگان انتقال دهیم .

او گفت : سال 97 حدود 48 جشنواره در استان برگزار کردیم که امسال به دلل این که شرایط مالی خوب نبود این مراسم به صورت منطقه ای انجام می دهیم فعلا 4 جشنواره د نظر داریم منطقه اورامانات انجام شده و منطقه شرق استان هم انجام می شود این 4 جشنواره با محوریت یک شهرستان و حضور 4 شهرستان دیگر انجام می شود .

تجلیل بومی محلی از نوع روستایی

بهرورش افزود : 7300 ورزشکار سازمان یافته داریم یعنی 10 درصد کل ورزشکاران استان و بنا داریم بنا داریم با توجه به ساماندهی ورزشکاران 6000 ورزشکار به جمع ما اضافه شود که حتما بیمه می شوند .

او افزود : به احتمال 90 درصد میزبا مسابقات زوران باشیم به جهت اینکه مقدمات ثبت جهانی آن را انجام می دهیم و ان شالله بتوانیم یک تیم خوب برای کشور مهیا کنیم خواستگاه زوران استان کرمانشاه و تعیین شهرستان میزبان با هیئت و شهرستانی که اعلام امادگی کند باید شرایط را داشته باشد .

 

 

انتهای پیام/د

اهالی خبرگزاری اقشار زحمتکش بی ادعا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.