مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به هدفگذاری برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال ۹۸، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و منابع، این هدف گذاری محقق خواهد شد.

۶۰ هزار فرصت شغلی ناخالص و ۲۱ هزار فرصت شغلی خالص باید ایجاد شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی  با بیان اینکه بهار امسال شاهد کاهش نرخ بیکاری کشور به ۱۰.۸ درصد بودیم گفت:  بر اساس آخرین آمار، نرخ بیکاری استان در بهار امسال ۱۴.۷ درصد بوده و از این حیث در جایگاه پنجم کشور قرار داریم.

عزیزی برخی تحلیل‌های صورت گرفته از سوی برخی مراکز درباره دلایل کاهش نرخ بیکاری نظیر اینکه کاهش نرخ بیکاری به دلیل ایجاد شغل نیست، بلکه به دلیل کاهش جمعیت بیکار به دلیل دلسردی تعدادی از آن‌ها از یافتن شغل است را رد کرد.

عزیزی اظهار کرد: به علاوه تسهیلات خوبی در بخش‌های مختلف شامل اشتغال مناطق روستایی و عشایری، مناطق زلزله زده، تسهیلات تبصره ۱۶ دستگاه‌های حمایتی، تسهیلات مشاغل خانگی و... داشتیم که در بسیاری از این تسهیلات رتبه‌های برتر کشور را از نظر جذب و پرداخت داریم.

عزیزی تاکید کرد: برای این منظور باید ۶۰ هزار فرصت شغلی ناخالص و ۲۱ هزار فرصت شغلی خالص در استان ایجاد کنیم.

به گفته عزیزی، نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس آخرین آمار (پایان سال ۹۷) در کشور ۱۸.۳ درصد و در استان کرمانشاه ۲۸.۵ درصد است در کرمانشاه ۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر بیکار تحصیل کرده و یا در حال تحصیل داریم که در کوتاه مدت و میان مدت باید برای حداقل ۱۷ هزار نفر آن‌ها اشتغالزایی کنیم تا به میانگین کشور برسیم.

انتهای پیام/ز

 

نرخ بیکاری استان  کرمانشاه در بهار امسال ۱۴.۷ درصد بود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.