نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی از وضع نامناسب جاده دیر-بوشهر انتقاد کرد و از مسئولان خواست برای ساماندهی آن فوری اقدام کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سکینه الماسی در جمع خبرنگاران شهرستان دیر گفت: بیشترین اعتبار برای جاده ساحلی اختصاص داده شد، اما اقدامی صورت نگرفت؛ تا کی خانواده‌ها باید داغدار شوند.

او افزود: بار‌ها به مسئولان کشوری و استانی تذکر داده‌ام و اولین تخصیص اعتبار در ابتدای نمایندگی، معادل ۸۰ میلیارد ریال برای جاده ساحلی بوشهر-دیر گرفته شد، اما متولیان امر به جای شهرستان دیر از سمت بوشهر کار را  آغاز کردند.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس، ادامه داد: بر اساس طرح برنامه ریزی شده، جاده از حاشیه شهر‌ها و روستا‌های شهرستان دیر عبور نمی‌کرد و مسیر بردخون و روستا‌های ساحلی حذف می‌شد.

الماسی ابراز امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر جاده ساحلی  از دلوار تا دیر وضعیت مناسبی پیدا کند.

او همچنین کندی ساخت اسکله خورخان بردخون را قابل توجیه ندانست و گفت: به علت برخی تغییرات در سازمان شیلات روندساخت اسکله خورخان کند شد که با پیگیری‌ها ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور اختصاص یافته و اکنون به مرحله‌ای رسیده که نباید رها شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه درمجلس، با اشاره به فعالیت‎‌هایش در حوزه زیرساخت، عمران روستایی، آموزش و ورزش، عنوان کرد: در حوزه فرهنگ نتوانسته‌ایم خوب کار کنیم، اما برنامه  فرهنگی- اجتماعی مطالعه شده و در اختیار مدیران ارشد شهرستان‌های جنوبی قرار گرفته، که هنوز نهایی نشده است.

الماسی به مشکل کمبود آب هم که هر سال شدت می‌یابد، اشاره کرد و ادامه داد: مجوز آب شیرین‌کن عسلویه گرفته شده و تلاش می‌کنیم برای شهرستان دیر نیز مجوز لازم گرفته شود.

او در زمینه جانمایی طرح توسعه میدان گازی پارس شمالی هم گفت: با توجه به برخی مشکلات از جمله تحریم‌ها تا کنون هیچ تصمیمی برای آغاز  این طرح صورت نگرفته اما اگر این طرح آغاز شود تلاش می‌کنیم حق مردم شهرستان دیر ضایع نشود.

محیط زیست شفاف سازی کند

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران شهرستان عسلویه گفت: براساس مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، پتروشیمی‌ها به صورت فصلی از پرداخت عوارض آلایندگی معاف می‌شوند که این سازمان باید دلیل اقدام خود را توضیح دهد.

الماسی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست علت معافیت فصلی ۱۳ پتروشیمی در عسلویه و یک پتروشیمی در جزیره خارگ از پرداخت عوارض آلایندگی فصلی را شفاف سازی کند.

او بیان کرد: پرداخت عوارض آلایندگی بستگی به پایش آلودگی هوا در پارس جنوبی دارد و تا پایش آلودگی‌ها به صورت کامل و جامع انجام نشود عوارض آلایندگی به منطقه پرداخت نمی‌شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس همچنین به اجرا نشدن  قرار داد طرح توسعه پایدار پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: وزارت نفت علت اجرا نشدن قرار داد تکمیل مطالعات و اجرای طرح توسعه پایدار پارس جنوبی و جمع آوری و فروش گاز‌های مشعل‌ها را که هفت سال از امضای آن می‌گذرد، مشخص کند.

الماسی عنوان کرد: از ۶۳۶ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده در سرفصل‌های هفت‌گانه برای شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، براساس نیازسنجی فرمانداران تاکنون به میزان ۴۹۲ میلیارد تومان پروژه تعریف شده و با تکمیل آن‌ها گام مهمی برای توسعه جنوب استان برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ک

محیط زیست علت معافیت فصلی پتروشیمی‌‌ها از پرداخت عوارض آلایندگی را مشخص  کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.