حبیب الله خجسته پور گفت:در راستای تجهیز مدارس کم برخوردار استان سمنان بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی استاندار سمنان در حاشیه مراسم اعزام کاروان رونق تولید و ارسال تجهیزات آموزشی و پرورشی به مناطق کم برخوردار استان سمنان با بیان اینکه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات کارگاهی مدارس کم برخوردار و هنرستان‌های سطح استان اختصاص یافت، گفت: با اختصاص این مبلغ مدارس کم برخوردار از تجهیزات کارگاهی مناسب بهره‌مند شدند.

او بابیان اینکه کنار علم‌آموزی باید همواره مهارت‌آموزی نیز مورد توجه باشد، افزود: در راستای بهره‌مندی دانش آموزان و توانمندسازی آن‌ها در مناطق کم برخوردار و پیرو مصوبه جلسه شورای آموزش پرورش با هماهنگی استاندار سمنان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری و همکاری آموزش پرورش بخشی از اعتبارات اجتماعی به این امر مهم تخصیص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه مهارت‌آموزی نقشی مهم و انکارناپذیر در پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی دارد، ابراز داشت: امیدواریم در راستای پیشگیری از گرایش جوانان به آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌ها نیز نسبت به توانمندسازی جوانان و مهارت‌آموزی آن‌ها اقدام شود.

خجسته پور با بیان اینکه دانش آموزان باید در کنار درس‌های تئوری مهارت‌آموزی را نیز کسب کنند، تصریح کرد: با توانمند شدن نسل آینده از بسیاری خطر‌ها و آسیب‌های اجتماعی که ممکن است در آینده آن‌ها را تهدید کند پیشگیری می‌شود بنابراین باید به سمت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان گام برداشت.

او بابیان اینکه آموزش و پروش باید در کنار درس‌های تئوری به مهارت‌آموزی و انجام کار‌های عملی بیش از پیش توجه داشته باشد، افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت از طریق مهارت‌آموزی مانع از گرایش جوانان و نوجوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام / م

مهارت‌آموزی نقشی مهم و انکارناپذیر در پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.