با کنکوری‌های ۹۸؛

پاسخ سوالات مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب رشته کنکور سراسری

یک مشاور تحصیلی به سوالات مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۸ پاسخ داد.

صفر تا صد انتخاب رشته کنکور سراسری/ پاسخ سوالات پر تکرار را اینجا ببینیدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۸، ۱۵ مرداد ماه انجام شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه تا ۲۴ همین ماه نسبت به انتخاب رشته مورد علاقه خود که متناسب با رتبه دریافتی باشد اقدام کنند.

با توجه به اینکه فرایند انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور از حساسیت بالایی برخوردار است سوالات متفاوتی حول این موضوع برای آنها وجود دارد.


بیشتر بخوانید: سوالات خود درباره انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ را اینجا بپرسید


برای کمک به داوطلبان کنکوری بخشی از سوالات پر تکرار درباره انتخاب رشته را از افشین مسافری مشاور تحصیلی جویا شدیم تا داوطلبان بتوانند در انتخاب رشته خود آگاهانه عمل کنند؛ در ادامه سوالات پر تکرار با پاسخ آن را مرور می‌کنیم:

سوال: اینجانب دانشجوی دانشگاه آزاد هستم و در کنکور ۹۸ شرکت کرده و در دوره روزانه مجاز شدم برای انتخاب رشته باید از دانشگاه انصراف دهم یا زمانی که رشته انتخابی من تایید شد باید این کار انجام شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان: بعد از اعلام نتایج نهایی انصراف دهید.

سوال: چرا قسمت معدل کتبی دیپلم صفر زده شده در حالی که در زمان مقرر سوابق تحصیلی تایید شده بود سازمان سنجش هم با شماره تلفن اعلامی ۴۲۱۶۳ پاسخگو نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان: این سوال را می‌توانید از لینک http://srv۲.sanjesh.org/p_kart/index.php/students_savabegh/sar/svbgh_ctrl/ از طریق سازمان سنجش پیگیری کنید.

سوال: برای انتخاب رشته بهتر است خودم آن را انجام دهم یا به مشاور مراجعه کنم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: قطعا به یک مشاور معتبر و مطلع مراجعه کنید در ضمن هرگز فقط بر اساس اطلاعات نرم افزا‌ها، انتخاب رشته نکنید.

سوال: به نظر شما با رتبه ۱۶ هزار منطقه ۳ کنکور انسانی می‌توانم آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان تبریز قبول شوم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: اولین شرط قبولی در دانشگاه فرهنگیان نمره خام بالای ۶ هزار و ۵۰۰ است که پس از احراز شرایط علمی به مصاحبه دعوت خواهید شد، ولی با رتبه مذکور احتمال قبولی بسیار ضعیف است.

سوال: با رتبه یک هزار و ۷۰۰ سهمیه ۵ درصدی آیا پزشکی خودگردان یا دانشگاه آزاد امکان قبولی است؟

باشگاه خبرنگاران جوان: احتمال قبولی تا حدی وجود دارد در مورد دانشگاه آزاد هم باید به رتبه کشوری خود دقت کنید که احتمال قبولی را افزایش می‌دهد.

سوال: پسرم با رتبه ۱۵ هزار و ۷۰۰ تجربی زیر گروه یک در چه رشته‌های قابل توجه و آینده دار می‌تواند ادامه تحصیل دهد آیا برای تحصیل در دانشگاه‌های نظامی با همین رتبه امیدی است یا اصلا در دفترچه دانشگاه‌ها وجود ندارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان: ابتدا باید بفرمایید در چه استان‌های امکان اسکان و موافقت خانواده برای قبولی وجود دارد، ولی با رتبه فوق در رشته‌های علوم پایه شهرستان و برخی رشته‌های پیراپزشکی احتمال قبولی است در مورد دانشکده‌های های نظامی و افسری کنکور جداگانه‌ای برگزار شده که ارتباطی به کنکور سراسری ندارد.

سوال: نمره من ۶ هزار و ۴۳۶ شده و نمره لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ۶ هزار و ۵۰۰ است با توجه به اختلاف کم می‌توانم برای انتخاب این دانشگاه اقدام کنم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: متاسفانه خیر در کارنامه شما دانشگاه فرهنگیان غیر مجاز درج شده است.

سوال: رتبه ۸۳۶ ریاضی را آوردم چه رشته‌ای را انتخاب کنم بهتر است و آیا با این رتبه می‌توانم مستقیما بورسیه دانشگاه‌های معتبر دنیا را بگیرم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: اینگونه سوال پرسیدن درباره انتخاب رشته پایه و اساسی ندارد ابتدا باید درباره نوع سهمیه و اطلاعات این چنینی توضیح دهید، همچنین در مورد آخرین شرط قبولی دانشگاه‌های مختلف هم می‌توانید به سایت موسسات آموزشی مراجعه کنید در مورد رشته‌ها علاقه و توانایی‌های شما بسیار اهمیت دارد و پیشنهاد سایرین نمی‌تواند خیلی برای شما موثر باشد.

سوال: در اطلاعیه سازمان سنجش توضیح داده شده است که افراد غیر مجاز انتخاب رشته روزانه‌ای که آزمون عملی تربیت بدنی داده‌اند می‌توانند تربیت بدنی روزانه را انتخاب کنند حال سوال اینجاست من که روزانه مجاز شده‌ام، اما برای دانشگاه فرهنگیان غیر مجاز هستم می‌توانم با پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای تربیت بدنی اقدام کنم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی علوم تجربی و علوم انسانی علاقه‌مند به رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه و نوبت دوم مجاز نشده‌اند در صورتی که در زمان مقرر (سوم تا ششم مرداد ماه) در آزمون عملی شرکت کردند به آنان اجازه انتخاب رشته محل‌های دوره روزانه و نوبت دوم منحصرا در این رشته‌ها داده شده است و این موضوع در کارنامه نتایج اولیه برای داوطلبان مشخص شده است.

سوال: در انتخاب رشته نیمه متمرکز حداکثر چند کد رشته محل را می‌توان در اولویت‌ها انتخاب کرد؟

باشگاه خبرنگاران جوان: امسال در مورد کد رشته‌های نیمه متمرکز مانند رشته‌های متمرکز با مصاحبه عمل خواهد شد و بر اساس علاقه می‌توان از ۱ تا ۱۵۰ انتخاب داشت همچنین محدودیتی برای انتخاب از نظر تعداد وجود ندارد.

سوال: دفترچه کد رشته محل‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را چگونه دریافت و کد‌ها را وارد کنیم؟ آیا انتخاب رشته‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی جدا از انتخاب رشته کنکور سراسری است؟

باشگاه خبرنگاران جوان: پذیرش در رشته محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۳۹۸ به صورت جدا از رشته محل‌های با آزمون و مستقل از این مرحله با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با ملاک معدل کتبی دیپلم با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی انجام می‌شود.

داوطلبان متقاضی (اعم از اینکه در آزمون سراسری ثبت نام کرده یا نکرده یا در جلسه آزمون حاضر و یا غایب بوده اند) می‌توانند به سامانه پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان که از تاریخ ۹۷/۱۲/۲۰ فعال شده و تا تاریخ ۹۸/۰۶/۲۸ نیز فعال است،  مراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مربوط نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

لازم به توضیح است دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی از تاریخ ۹۷/۱۱/۱۷ در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به همراه اطلاعیه‌های اصلاحی آن قرار گرفته است و هم اکنون نیز درسایت قرار دارد، لذا کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دفترچه راهنمای شماره (۲) که در تاریخ ۹۸/۰۵/۱۷ منتشر می‌شود درج نشده است.

سوال: با رتبه ۳ هزار و ۹۵۲ انسانی تهران امکان قبولی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را دارم در ضمن من ۲ سال دهم و یازدهم را شهرستان بودم، اما سال اخذ دیپلم تهران هستم آیا فقط فرهنگیان تهران امکان قبولی وجود دارد یا شهرستان هم می‌توانم انتخاب کنم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به سال‌های تحصیل سه سال دبیرستان شما بومی محل تولد خود محسوب می‌شوید.

سوال: دیپلم تجربی دارم آیا برای ما رشته مهندسی پزشکی دانشگاه دولتی یا آزاد امکان تحصیل وجود دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان: در صورتی که در کنکور تجربی شرکت کرده‌اید نمی‌توانید رشته مهندسی پزشکی انتخاب کنید.

سوال: ملاک اصلی در قبولی رتبه کل است یا رتبه در زیرگروه؟ اگر هر دو موثرند تاثیر کدام بیشتر می‌شود؟ رتبه کل من ۴ هزار و ۳۰۰، رتبه در منطقه ۱، یک‌هزار و ۴۱۳ و رتبه در زیرگروه ۲ علوم تجربی حدود یک‌هزار و ۸۰۰ است آیا داروسازی دولتی قبول می‌شوم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: در انتخاب رشته اصولی و درست در اصل رتبه در هر یک از زیر گروه‌ها مهم است، اما به دلیل سهولت در انتخاب رشته و اختلاف بسیار ناچیز در رتبه‌ها در زیرگروه‌ها با رتبه کل در سهمیه از رتبه در سهمیه برای انتخاب رشته استفاده می‌شود.

سوال: اگر شخصی در انتخاب رشته روزانه زبان‌های خارجه قبول شود سال بعد می‌تواند روزانه گروه آزمایشی دیگر قبول شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان: خیر این امکان وجود ندارد.

سوال: با تراز ۷ هزار و ۹۵ رشته علوم تجربی امکان دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان شیراز را دارم یا نه؟

باشگاه خبرنگاران جوان: در صورتی که بومی استان فارس باشید و شرایط علمی (رتبه و تراز) احراز شود امکان آن وجود دارد.

سوال: با رتبه ۵ هزار و ۱۲۴ منطقه ۱ می‌توانم دانشکده فنی تهران فومن قبول شوم؟ اگر انتقالی بگیرم امکان جابه جایی از واحد فومن به تهران وجود دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان: در دفترچه شماره ۲ آزمون سراسری قید شده است که امکان انتقال از سایر واحد‌های دانشگاه تهران به شهر تهران وجود ندارد.

سوال: من با رتبه ۴ هزار می‌توانم دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنم؟ فرق دانشگاه فرهنگیان با پردیس چیست؟ چون از مشهد می‌خواهم پردیس فاطمه زهرا تبریز قبول شوم؟

باشگاه خبرنگاران جوان: یکی از شرایط قبولی اولیه در دانشگاه فرهنگیان نمره خام بالای ۶ هزار و ۵۰۰ در آزمون سراسری و معدل کتبی بالای ۱۴ در سه سال دبیرستان است در صورت احراز شرایط علمی و دعوت به مصاحبه و قبولی در آن امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارید.

منظور از پردیس ساختمان‌های متفاوت از یک دانشگاه است و ارتباطی با پردیس خودگردان ندارد.

سوال: به دلیل مشکلاتی که سر جلسه کنکور داشتم رتبه دلخواه را کسب نکردم به نظر شما اگر پشت کنکور بمانم وضعیت بدتر می‌شود؟ با این اوصاف که درصد‌های داوطلبان پشت کنکوری زیاد بوده، اما رتبه‌هایشان خیلی زیاد نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهتر است تصمیم گیری درباره سال آینده را به بعد از انتخاب رشته موکول کنید، ولی به طور کلی برای کنکور سال ۹۹ به شما توصیه می‌شود به دلیل حجم کمتر مباحث و سادگی آن‌ها در نظام جدید نسبت به نظام قدیم کنکور نظام جدید را شرکت کنید.

سوال: کسی که دیپلم فنی و حرفه‌ای داشته باشد و در کنکور ریاضی برای انتخاب رشته روزانه و نوبت دوم مجاز شود می‌تواند انتخاب رشته کند در صورتی قبولی در دانشگاه امکان ثبت نام است یا به علت تفاوت دیپلم و پیش دانشگاهی موانعی وجود دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان: برای قبولی در سررشته‌های کارشناسی داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی الزامی است در غیر این صورت تنها مجاز به انتخاب رشته‌های مقطع کاردانی هستید و منعی برای انتخاب وجود ندارد.

سوال: : برای رشته‌های با سوابق تحصیلی کسی که رشته تجربی باشد می‌توان از رشته‌های سایر گروه‌ها هم انتخاب کند؟

باشگاه خبرنگاران جوان: بله به جز انتخاب از گروه اصلی امکان انتخاب از دیگر گروه‌های اصلی (تجربی، ریاضی و انسانی) را دارید.

انتهای پیام/

پاسخ به سوالات پر تکرار انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرانه
۱۲:۰۰ ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سلام اگه دانشگاه دولتی مجاز شده باشم و انتخاب رشته کرده باشم آیا میتونم برو دوباره سال دوازدهم بخونم و دوباره کنکور بدم؟
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۰۹:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام من مدرک دیپلم از اصفهان گرفتم ولی بومی استان یزدم ولی برام زده استان اصفهان باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سلام
ببخشید من میخواستم آزمون افسری ارتش که دی 99 گرفته میشه شرکت کنم و در صورت قبولی تمامی مراحل اواسط مرداد ماه به دانشگاه افسری باید مراجعه کنیم
میخواستم ببینم اگه کنکور سراسری رو خراب میکنم به افسری مراجعه کنم
یعنی اعزام به دانشگاه افسری با انتخاب رشته کنکور سراسری تداخل پیدا میکنه؟
میخوام بعد ازاعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری(درصورت قبول نشدن به دانشگاه ) وارد دانشگاه افسری بشم
Iran (Islamic Republic of)
Leila
۱۴:۳۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید.
من در سال ۹۹ دانشگاه سراسری روزانه قبول شدم ولی هیچ علاقه ای به رشته ندارم ضمن اینکه محل تحصیل هم دور هست
سوال من این هست آیا من میتونم سال بعد در کنکور زبان شرکت کرده و مجاز به انتخاب دوره ی روزانه باشم یا خیر ؟
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۲:۰۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
سلام ببخشید من در انتخاب رشته مردود شدم الان در نتیجه نهایی کنکور سراسری در فترچه زده اخرش تربیت بدنی الان من باید چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۲۲:۲۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
من دانشگاه روزانه قبول شدم اما دیپلمم ناقصه باید برای ثبت نام چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۸:۲۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید فقط میتونیم اون دانشگاهی بریم ک تو انتخاب رشته زده قبول?یا همه اون وضعیت رشته هایی ک زده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سلام من در انتخاب رشته ام که شامل هفتده کد بود قبول نشدم.رتبه ام ۲۷۰۹۷منطقه ۳میباشد.میخواستم بدونم امکان داره در کارنامه سبزمم دانشگاه دولتی روزانه قبول بشم؟
Iran (Islamic Republic of)
اتی
۰۳:۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
ایا دانشگاه غیر انتفاعی بیاریم بعد نریم چون رشته مورد علاقه نیست ایا از دانشگاه دولتی محروم میشیم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
مجاز به انتخاب رشته روزانه نشده باشم ميتونستم پرديس ها يا پزشكى ازاد رو بزنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۰۰:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
سلام من با معدل ۱۵.۸۰ می تونم دولتی تو دانشگاه مازندران بابلسر دولتی باستان شناسی بخونم؟
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۸:۰۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
سلام
ب نظرتون با رتبه42000 پرستاری یا هوشبری دانشگاه ازاد مشهد قبول میشم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۰۸:۱۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سلام من با رتیه ۳۱ هزار تراز ۶۴۵۵ چرا فرهنگیان قبول نشدم امسال سومین بار کنکورم بود
Iran (Islamic Republic of)
اميد
۲۲:۵۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
من رتبه كنكورم شده ٦٠٠٠ ولي دو تا درس تجديد دارم كه شهريور هم قبول نشدم
الان انتخاب رشته كنم ميتونم برم دامشگاه يا سر تجديدي اوردنم بايد بمونم سال بعد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زارا
۱۴:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
من با معدل کتبی دیپلم11:48 و معدل کل 17:50 تجربی میتونم رشته حقوق دا نشگاه روزانه بر اساس سوابق تحصیلی قبول بشم؟
Iran (Islamic Republic of)
مبینا نوری آذر
۰۳:۳۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
من برای رشته غیر انتفاعی و پیام نور تایین رشته کردم بعد که خواستم ویرایش بدم کد پرونده ام زد اشتباه ممکنه پریده باشه انتخاب رشته هایی که زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سلام
اگر دانشگاه ازاد در رشته دلخواه درس بخوانیم سال اینده میتوانیم در کنکور شرکت کنیم ؟
جواب بدید .
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۸:۱۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من بومی زنجان هستم و شهرهایی که برای بومی زنجان زده شده شهرهایی مثل البرزو کرج هم شامل میشه این یعنی اینکه من میتونم در دفترچه انتخاب رشته شهرهای البرز و کرج رو هم انتخاب کنم؟برای فرهنگیان.خواهشااا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
آیا رشته هایی که مجاز نیستیم را می‌توانیم انتخاب کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۵:۱۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام، خسته نباشید آیا برای انتخاب رشته فقط یه بار می تونیم وارد سایت بشیم؟؟؟خیلی ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
باسلام من امسال کنکور دادم و رتبم شده۲۷هزار انسانی
ب نظرتون ممکنه حسابداری جهرم قبول شم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام ازیک رشته بی آزمون به یک رشته با آزمون اما هم ست می توان تغییر رشته داد
Iran (Islamic Republic of)
رقیه قربانی
۰۷:۵۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
آیا کسی که امسال مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه شده میتونه اگه انتخاب رشته نکنه سال بعد دوباره کنکور بده؟ آیا انصراف باید داد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام از یک رشته بی ازمون به یک رشته با آزمون اما هم سطح می توان تغییر رشته داد
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۷:۵۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام من رتبم 14هزار شده برای انتخاب رشته دو دلم معلمم میگ اول برق بزنم اما بازار کار عمران بهتره کدوم اول باشه احتمال فبولی بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۰:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام من رتبه کشوریم بدونه اعمال سهمیه ۴۲۶۶۶۶شده دانشگاه های دوره روزانه و پردیس چهارهزارتومان نور و آزاد وغیر انتفاعی برام مجاز زده لطفا میشه بگین چه رشتهای می تونم بخونم اصلا قبول میشم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام من درکنکور امسال مجاز ب دانشگاه ملی نشدم ولی در سوابق تحصیلی ام شدم چ باید کرد آیامیتوانم برم ب دانشگاه ملی
Iran (Islamic Republic of)
مهلا
۲۳:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام رتبه باید چند باشه برای قبولی دردانشگاه پیام نور
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۲:۲۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام فرهنگیان تراز بالا ۶۵۰۰ قبول می‌کنه ولی من با تراز پنج و خورده ای مجاز نشدم چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
نغمه
۰۰:۰۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام تراز برخلاف رتبه هرچی بیشتر باشه بهتره
شما ترازت به فرهنگیان نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۶:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام ببخشی میشه با ۳ تادرس واحد مانده که تو شهریور هم قبول نشده ولی کنکور روزانه رو مجاز شده دانشگاه ثبت نام کنه و یک ترم مرخصی بگیره دی ماه پاس کنه از ترم بهمن بره؟
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۳:۱۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام اگه تو کنکور از دانشگاه فرهنگیان مجاز نشدیم ولی میتونیم تو پردیس دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Parvin
۱۰:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام.سنجش برامن زده شمامتخلف درگروه ازمایشی خود میباشید.من تخلفی انجام ندادم.توروخدا کمک کنین چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۰۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام میخواستم بدونم با رتبه تقریبا ۹۰۰۰ رشته انسانی شانس قبولی فرهنگیان دارم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
من برای ازمون عملی تربیت بدنی قبلش ثبت نام نکردم ایا موقع ازمون عملی برم و بگم که علاقه دارم میتونم در ازمون شرکت کنم؟انسانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من کلاس دهم انسانی هستم و قراره برم یازدهم برای سال دوازدهم میخوام کنکور هنر بدهم و در دانشگاه بازیگری بخونم ولی امکان پرداخت شهریه ندارم دوست دارم دانشگاه روزانه قبول بشم چون هزینه نداره فقط میخوام بدونم من چطور باید روزانه قبول بشم بعد کنکور ایا باید جایی ثبت نام کنم اصلا چی میشه چه شرایطی پیش میاد که ما روزانه قبول میشیم، این رو هم شنیدیدم که میگن اگه ما یه سال در دانشگاه روزانه درس بخونیم سال بعد دیگه نمیشه ایا راسته یا نه؟؟! لطفااا
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۳:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام با درصد صفر در کنکور و معدل کتبی ۱۷.۵ رشته تجربی میتونم روانشناسی بخونم؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
آ.خاقانی
۱۸:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام
ببخشید من در مدارس تیزهوشان تحصیل میکنم و قصد تغییر رشته دارم ولی کمی سخت انجام می شود می خواستم ببینم که چه رشته ای در سال 1401 بهتر خواهد بود؟به رشته ریاضی اصلا علاقه مند نیستم و حفظیاتم هم خیلی ضعیفه ولی خب رشته خوب برام مهمتره
و تا چه رتبه ای (دولتی و آزاد رو لطفا جدا بفرمایید) برای قبولی در رشته پزشکی شیراز نیاز است؟(بومی شیراز نیستم)(استان مرکزی و ناحیه 2 هستم)
هزینه ی تحصیل در رشته پزشکی آزاد شیراز چقدر است؟
شما وضعیت کنکور 1401 را چگونه پیش بینی می کنید؟
ببخشید یه خورده تعداد سوالاتم زیاد بود
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
با سلام
در صورتی که در کنکور ۹۸ به دلیل اشتباه در انتخاب رشته در کد رشته ی روزانه پذیرفته شده باشم ولی ثبت نام نکرده و سریعا اقدام و به سازمان سنجش مراجعه کرده و درخواست بررسی را ارائه کرده باشم و پیام سازمان سنجش مبنی بر اجازه داشتن برای شرکت در ازمون ۹۹ به دلیل اشتباه در انتخاب رشته را دریافت کرده باشم ایا میتوانم برای رشته های روزانه کنکور۹۹ انتخاب رشته کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
امامی
۱۱:۲۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام.خسته نباشید.من سال دوم هستم و در منطقه سه تحصیل میکنم بخاطر یه سری مسائل من باید سال سوم رو توی منطقه ۱ درس بخونم.پرس و جو کردم و گفتن که اگه سال سوم رو توی منطقه ۱ درس بخونم باید کنکور منطقه سه رو هم بدم.به نظرتون راهی هست که من بتونم منطقه۱ درس بخونم و کنکور منطقه ۳ رو بدم
Iran (Islamic Republic of)
آقای ا.م
۱۹:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام من با معدل 18/90 در استان البرز میتونم رشته تجربی انتخاب کنم.
Iran (Islamic Republic of)
مهران بایزیدی
۰۲:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما دوتا بردار خواهر هستیم هر دوتامون امسال یازدهم ،تحت چه شرایطی و چگونه میتونیم اگه کنکور دادیم یک دانشگاه مشترک قبول بشیم؟! ،اگه یک دانشگاه مشترک قبول نشدیم میتونیم یکیمون دانشگاهمون رو به دانشگاه دیگری انتقال بدیم!؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۸:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم
ضرایب درس هارو چجوری حساب میکنن
منظوورم اینه ما بعد از کنکور انتخاب رشته میکنیم و زیر گروهمونو مشخص میکنیم
پس چجوری زیر گروه ما تاثیر میزاره
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۲۳:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام من پارسال مجاز به انتخاب رشته دانشگاه دولتی نشدم آیا امسال میتونم کنکور بدم ؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۸:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام کسانی که در رشته های صرفا سوابق پذیرش شدند میتوانند انتقالی بکیرن و به دانشکاهی که همان رشته رو با آزمون گرفته بروم و اینکه ترم دومم و اینکه میتونم کنکور بدم و همان رشته ای که نیخونمو در دانشگاه بهتر بروم
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۳:۳۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
سلام .چرا ماهایی که بر اساس سوابق تحصیلی قبول شدیم و دانشگاه نرفتیم نمیتونیم سال بعد تو کنکور سراسری شرکت کنیم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۹:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
سلام من بر اساس سوابق آمار روزانه قبول شدم ،ایا از کنکور ۹۹ محرومم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
ایا کسی که درگروه ازمایشی زبان انگلیسی مجاز به پیام نور باشد و ثبت نام کند و براساس سوابق تحصیلی رشته مربطه را انتخاب کند ولی دراخرنتایج رشته مربوطه نباشدمشکل چیست و سازمان سنجش او را می پذیردیا خیر
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۱:۵۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
سلام من به روزانه قبول شدم اگه نرم سال بعد از فرهنگیان هم محروم میشم؟تو رو خدا جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۱۸:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
آیااگردرفرم انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی نمره کل خودراننویسم وفقط نمره کتبی نهایی بنویسم خودشان نمه رااعمال می کنندیااینکه پذیرش برچه اساسی خواهدبود؟
Germany
امین
۱۴:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام، من فرهنگیان قبول شدم و علاقه ندارم برم و میخوام به اولویت بعدی که مهندسی برق هست و صد درصد قبول شدم برم، الان باید چیکار کنم؟ لطفا پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۰:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام.لطفا جواب منو حتما بدید تشکر
من پرستاری شازنداراک قبول شدم.انتخاب بعدیم شهرکرد بودو بعدشم بروجن.من درمورد اینکه کدوم دانشگاه بهتره از بین بروجن و شازند اطلاع ندارم میشه بگید بین این دوتا کدوم بهتره از نظر خوب بودن استادا و سطح علمی دانشگاه؟؟.چون میخوام اعتراض بزنم برای اتتقال.رتبم شده۱۳۰۰۰ فک نکنم خود شهرکرد بیارم ولی بروجن رواحتنالش هست.من فقط بخاطر اینکه اصفهان هستم و به بروجن نزدیک ترم میخوام اعتراض بزنم.لطفا راهنمایی کنین.ما اصن توی خانوادمون کسی نیس که منو راهنمایی کنه.انتخاب رشتمم برای همین بد انجام دادم.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام ببخشید رتبه من 11هزار انسانیه با 5درصد سهمیه دیروز که نتایجو دیدم به کلی ناراحت شدم اگه نمیشد دانشگاه روزانه قبول شم یعنی حتی شبانه هم قبول نشدم چرااااا واقعا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم آیا قبولی سهمیه ۵ درصدی تاثیری منفی در اپلای کردن دارد؟ با سهمیه ۵ درصدی رتبه ۴۹۰ شدم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام من امسال بارتبه ۱۲۰۰سهمیه ۵ درصد حتی داروی پردیس وآزاد رو نیاوردم .ونمی تونم واقعا این مسئله رو بپذیرم حالا باید چیکار کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من یکبار درروزانه لیسانس گرفته ام ، آیا میتونم برای پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی اقدام کنم؟ و اگربله میتونم بازم درروزانه شرکت کنم ؟ باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام من معدل کتبی دیپلم رو ۰ گذاشتم تو انتخاب رشته چه مشکلی برام پیش میاد تورو خدا جوابم و بدید خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
Fateme
۰۰:۳۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام
با رتبه کشوری 130هزار و تراز 6400 و سهمیه 5 درصد ایثارگری امکان قبولی پرستاری ازاد رو دارم ؟؟چقد احتمالشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۸:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام ببخشید برای من اس ام اس اومده که معدل کتبی تونو برای رشته های بدون کنکور ثبت نکردید بیاید بنویسید تا ۲۴ ام. ولی تو کارنامه ام فقط یه قسمت نوشته معدل سال. از کجا باید معدل کتبی بدست بیارم؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۱:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
معدل برای همه صفر زده شده بود، باید کارنامه می گرفتین که معدل کتبی رو مشخص کنه . که من خودم معدل سال رو وارد کردم ولی پرسیدم گفتن معدل تاثیری نداره فقط همینطوری گذاشتن .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۴۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
با سلام من برای مصاحبه دانشکده رفاه دعوت شده ام در صورت قبولی آیا انتخاب رشته های پایین ترم که روزانه و دولتی است خوانده میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۳:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
با سلام.من در رشته پرستاری بقیه الله به مصاحبه دعوت شدم ولی متاسفانه بخاطر ضعف بینایی قبول نشدم.آیا در نتایج نهایی که در نیمه ی سوم شهریور ماه اعلام میشه به من کد رشته دیگه ای از دانشگاه های روزانه داده خواهد شد؟ممنون از پاسخگوییتون
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۵:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
تراز 7200رد شده ام واسه دانگشاه فرهنگیان به کجا باید پیگیری کنم که جواب گوی من شون در شهرستانی از خراسان رضوی
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۵:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
من رتبه انسانی تراز 7200در شهرستانی در خراسان رضوی در خصوص انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان رد شده ام ایا باید به کجا اعتراض نمیایم که کسی جواب گو شود
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی
۰۱:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
من رشته تجربی رتبه زیر گروه یک ۲۴۰۰ و زیرگروه دو ۲۰۷۰ هستم و در رشته پزشکی و دندان یا دارو سپاه نیروی انتظامی و ارتش و صنایع دفاع دعوت به مصاحبه نشدم آیا به نظرتون دررشته های روزانه بالایی قبول شدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا باقری
۱۸:۱۷ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام اونای که انتخاب رشته کردن به مصاحبه دعوت نشده ان چکار باید کرد با رتبه ۱۶۰۰‌ انتخاب رشته کردم ولی دعوت به مصاحبه نشدم نمیفهم چرا
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۸:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
آیا اگه در رشته تربیت معلم قبول شده باشم به این معناست که در رشته هایی که در دفترچه قبل تربیت معلم نوشته بودم قبول نشدم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی توروخدا ج بدین من رتبه۴۹۰۰منطقه سه تراز۶۴۰۰مجاز شدم برای فرهنگیان انتخاب رشته هم کردم ینی میشه به مصاحبه دعوت بشم ادبیات خیلی خیلی خوب زده بودم،ینی میشه اونایی ک مجاز شدن دعوت ب مصاحبه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
احتمالش كمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام میخواستم بدونم با رتبه 6916 سهمیه 5 درصدی رشتمم انسانی بوده دانشگاه فرهنگیان شانس قبولیم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
زابل
۲۰:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بارتبه۷۱۸۱‌زبان‌دبیری‌زاهدان‌قبول‌میشم‌بومی‌استانم
Iran (Islamic Republic of)
Mona
۱۴:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
منم سال 1401 کنکرو میدم ☺
Iran (Islamic Republic of)
sara
۱۷:۳۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان، معدل که برای همه 0/0 درج شده هیچ تاثیری در قبولی نخواهد داشت، فقط سوابق تحصیلی مهمه
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام من در انتخاب رشته معدل کتبی ام را وارد نکردم یعنی همون صفر مونده میشه بهم بگین چه مشکلی برام پیش میاد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام من در انتخاب رشته معدل کتبی ام را وارد نکردم آیا مشکلی برام پیش میاد؟
Singapore
رضا
۰۰:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام من در انتخاب رشته معدلم کتبیم را به جای اینکه۱۵/۵واردکنم۱۴/۵وارد کردم برام مشکلی پیش میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
رکسانا
۲۳:۳۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
آهاااای چرا کسی جواب نمیده خب؟؟؟چرا توی قسمت انتخاب رشته و کارمانه کنکور ، معدل رو 00/00 زده؟؟؟چرا؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
ببخشید میخواستم بدونم امکان داره رتبه ها جابه جا شده باشه یا اشتباه شده باشه؟من درصدام بد نیس و در هرسایتی ام که از تخمین رتبه استفاده میکنم که اتفاقا براساس سال ۹۸ هستش رتبمو خیلی بهتر میزنه..من رتبه ام تو منطقه ۲ شده۵۰۰ولی تو تخمین رتبه میزنه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰
Korea (Republic of)
نننن
۱۹:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام
رتبم در رشته تجربی غیرمجاز شده یعنی واقعا در این رشته نمیتونم هیچ دانشگاه سراسری رو بزنم؟؟
منظورم در انتخاب رشته ی باازمونه
Iran (Islamic Republic of)
-
۱۱:۵۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
خير
Iran (Islamic Republic of)
فری
۱۰:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
من با رتبه ۵۹۰۰۰منطقه سه میتونم چی قبول شم ؟

روزانه هم‌ زده مجاز
Iran (Islamic Republic of)
-
۱۱:۵۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
چه رشته اي
Iran (Islamic Republic of)
سما
۰۳:۴۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام ببخشید لطفا کمکم کنید،با تراز ۸۸۰۰ در زیر گروه ۲ رشته تجربی میتونم داروسازی ازاد قبول شم؟
Iran (Islamic Republic of)
-
۱۱:۵۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
امكانش هست
Iran (Islamic Republic of)
کنکور
۰۰:۴۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
‌با‌رتبه‌۷۵۰۰‌منطقه‌۳‌فرهنگیان‌زاهدان‌قبول‌میشم‌رشته‌زبان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
باسلام. من رشتم تجربیه. آزمون عملی تربیت بدنی هم شرکت کردم وبرای دانشگاه فرهنگیان هم مجازشدم ولی متاسفانه دردفترچه انتخاب رشته, هیچ کدی برای انتخاب این رشته اختصاص داده نشده, درضمن من اهل لرستانم. باید چیکار کنم؟ لطفا اگه راهی هست تافرصت انتخاب رشته تموم نشده, راهنمایی کنید.
France
الهه
۲۳:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام
من رتبه ۲۳۰۰۰ انسانی ممنون میشم راهنمایی کنید برای رشته روانشناسی احتمال قبولی در کدام دانشگاه وجود دارد
و سوال بعد اینکه کد دانشگاه پیام نور بعضی از شهرستان ها در دفترچه ذکر نشده چطور باید پیام نور انتخاب کنم .
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۲۳:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
.سلام میخاستم بدونم برای انتخاب رشته نظام جدید باید معدل سه سال دبیرستان را وارد کنیم یا معدل امتحانات نهایی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۲۲:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام داداشم رشته هاي روزانه نوبت اول غير مجاز شده ولي تو روزانه نوبت دوم نوشته مجاز اين يني چي يعني ميتونه تو انتخاب رشته كنه يا نه خواهشا راهنمايي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
dismah
۱۶:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام.
من زمان ثبت نام کنکور بخش علاقه مندی به شرکت در رشته های پیام نور رو انتخاب نکردم. الان هم تو کارنامه (اعلام علاقه مندی به پیام نور) رو نوشته "خیر"
با این حال میتونم تو انتخاب رشته پیام نور رو هم بزنم؟ یا راهی واسه تغییر اطلاعاتی ک زدم هست؟
لطفا راهنمایی بفرمایید:)
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۱:۳۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
بله شما میتونید موقع انتخاب رشته کد مورد نیاز رو خریداری و ثبت نام کنید
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۳:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
آیا‌با‌رتبه۷۱۲۳‌زبان‌منطقه۳‌بومی‌استان‌سیستان‌وبلوچستان‌فرهنگیان‌شهید‌مطهری‌زاهدان‌قبول‌میشم
Netherlands
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام
تو کارنامه زده فقط مجاز به دوره روزانه در رشته تربیت بدنی بعد کد رو وارد میکنم میگه مجاز نیستید. چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ماهک
۰۰:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام کسی میدونه چرا کد رشته پزشکی آزاد قم تو دفترچه وجود نداره درحالی که الان دانشجوی پزشکی داره
یعنی دیگه پذیرش ندارن؟!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام اینجناب دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم ودر کنکور ۹۸ ثبت نام کردم.کافی نت اشتباهی روزانه رو برام زده میشه راهنما کنی چی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
تا ساعت ساعت 24 روز شنبه میتونیداطلاعات انتخاب رشته تون رو ویرایش کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۴۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اگر توی مصاحبه‌ی فرهنگیان قبول نشم، بقیه‌ی رشته‌های به جز فرهنگیان تکلیفشون چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اگر چند رشته‌ی شهید رجایی رو انتخاب کنم توی مصاحبه‌ی یکی رد شم برای بعدی دوباره مصاحبه می‌گیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۴:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
چرا قسمت معدل کتبی دیپلم صفر زده شده در حالی که در زمان مقرر سوابق تحصیلی تایید شده بود سازمان سنجش هم با شماره تلفن اعلامی ۴۲۱۶۳ پاسخگو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
پایه دوازدهم هستم معدل کتبی مارو توی انتخاب رشته صفر زدن! آیا باید تاییدش کنیم؟ اگه تایید نشه به صفحه بعد نمیره! تکلیف چیه؟ مشاورا هم بلد نیستند جواب بدن؟ میگن از سنجش بپرسید!!!!!!!!!!
کسی نیست جواب بده؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام لطفا جواب بدید من رشتم انسانیه رتبم ۳۲۰۰۰ میتونم روانشناسی یا علوم تربیتی روزانه منطقه ۳ قبول بشم؟
Iran (Islamic Republic of)
روانشناس
۱۲:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام.
ملاک قبول شدن در یک رشته در دانشگاه فرهنگیان تراز کل کارنامه هست یا تراز زیر گروه؟؟
مثلا تراز کل کارنامه من بالای شش هزارو پانصده ولی در زیر گروه پنج که میخام آموزش ابتدایی انتخاب کنم، از شش هزار و پانصد کمتره . آیا می توانم این رشته رو انتخاب کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام من رشته هنر تربیت معلم مجاز شدم ولی برای ازمون عملی هنر اعلام علاقه مندی نکردم ینی تو ازمون عملی شرکت نمیکنم
اینجوری میتونم قبول شم ایا؟
Singapore
fl.mmd
۱۷:۵۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
ن نمیتونی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۲۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
من رتبم 2601
یه شخصی مثلا 2600

من انتخاب اولم داروسازیه و اون انتخاب 150 و و انتخاب های بالاترش رو قبول نشده
اگه فقط یکی جا باشه دستگاه اون رو انتخاب میکنه یا من؟
Singapore
fl.mmd
۱۷:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
خب معلومه اونو انتخاب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۲۳:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
من دررشته تربیت بدنی مجازشده ام اما امتحان عملی نداده ام تکلیفم چیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۲۰:۱۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام در دفترچه تجربی ص39 نوشته نتایج رشته های خاص و فرهنگیان برای گزینش اوایل شهریور اعلام میشه، بغیر از تربیت بدنی فرهنگیان، پس نحوه پدیزش تربیت بدنی فرهنگیان ب چه صورتیه و نتیجه نهاییش کی اعلام میشه؟؟
اگر فقط مجاز ب انتخاب رشته تربیت بدنی فرهنگیان با ازمون عملی خوب و معدل کتبی دیپلم 18/75 باشیم، چقد احتمال قبولی برام میتو نه باشه؟؟؟
ممنون میشم از پاسخگویی تون
Iran (Islamic Republic of)
رقیه زینلی
۱۳:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
ایا فرم سوابق تحصیلی جداست؟ یا در همان فرم باید رشته های سوابق تحصیلی را نیز وارد کرد
Singapore
fl.mmd
۱۷:۵۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
اره تا ششم باید صبر بدی
۱۲
آخرین اخبار