سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر در منطقه جامو و کشمیر، اعلام کرد موضع این سازمان درباره این منطقه بر پایه منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره اوضاع جامو و کشمیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل،  اعلام کرد موضع این سازمان در مورد منطقه کشمیر بر پایه منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت اتخاذ می‌شود.

سخنگوی گوترش روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دبیرکل سازمان ملل با نگرانی اوضاع جامو و کشمیر را پیگیری می‌کند و طرفین را به بالاترین حد ممکن از خویشتنداری دعوت کرده است.

این بیانیه افزود: «موضع سازمان ملل متحد در مورد این منطقه بر پایه منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت است».

این سخنگو همچنین گفت: «دبیرکل همچنین نگران اخباری است که از برخی محدویت‌ها در بخش تحت کنترل هند کشمیر حکایت دارد، محدودیت‌هایی که می‌تواند به وخامت اوضاع حقوق بشری این منطقه منجر شود».

او افزود: دبیرکل از همه طرف‌ها خواست از اتخاذ تدابیری که می‌تواند بر اوضاع جامو و کشمیر تاثیر بگذارد، پرهیز کنند.

گوترش روز دوشنبه هم هند و پاکستان را به خویشتنداری دعوت کرده بود.

تنش بین هند و پاکستان پس از اقدام هند در اعزام هزاران نظامی دیگر به منطقه مورد مناقشه کشمیر و برقراری مقررات منع آمد و رفت در این منطقه و همچنین قطع ارتباطات مخابراتی و دسترسی به اینترنت در آن و بازداشت عده‌ای از رهبران سیاسی کشمیر، بالا گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار