اقامه عزای اولین شهید نهضت امام حسین(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) + فیلم

نخستین شب از مراسم مسلمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری برگزار شد.

اقامه عزای اولین شهید نهضت امام حسین(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با ششم ذی‌الحجه شب شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) و با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)، بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور هیئت‌های عزاداری عطر محرم گرفت.

بنا بر سنتی دیرینه جمعی از هیئت‌های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل فرستاده امام حسین (ع) به شهر کوفه به مدت سه شب در قالب دسته‌های سوگوار به آستان مقدس مشرف می‌شوند و به برگزاری مراسم عزاداری می‌پردازند.

عاشقان اباعبدالله (ع) در این سنت حسنه، ضمن اقامه عزای اولین شهید نهضت امام حسین(ع) و سفیر حضرتشان در کوفه، این ایام را دروازه ورود به محرم دانسته و خود را آماده اقامه عزای ثارالله می‌کنند.

مسلمیه آیین سنتی و مذهبی به قدمت صد سال است که هر ساله با شکوه بسیار در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

این مراسم تا روز شنبه (۱۹ مرداد) پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. حضرت مسلم(ع) نخستین جان نثار اباعبدالله الحسین(ع) در نهم ذی‌الحجه سال ۶۰ هجری در کوفه به شهادت رسید.


بیشتر بخوانید: حال و هوای حرم رضوی در روز شهادت امام جواد (ع) + فیلم 


انتهای پیام/
 

ایام مسلمیه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۰:۴۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
امام خامنه ای حکم حضرت مسلم(ع) این زمان رو داره اگر حمایتش کنید یعنی از نایب امام معصوم مهدی _عج_ حمایت کردید دیگه خود دانید ......یا مهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
کم کم داره بوی ماه محرم میاد خدا میدونه سه ساله کربلا نرفتم چند روز پیش رفتم پاسپورتم رو تمدید کردم بی صبرانه منتظرم اربعین بشه امسال میخوام برم اگه زنده بودم..
شهادت حضرت مسلم بن عقیل را به تمام مؤمنان و مسلمانان جهان تسلیت عرض میکنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام.باعنایت به اینکه شهرری قدمت هشت هزار ساله دارد و بسیاری از منابع مهم پایتخت مانند قطب کشاورزی و حرم سیدالکریم و بهشت زهرا وخیلی از آثار مهم و تاریخی کشور در این شهر مذهبی وجود دارد و اینکه جذب گردشگری و زائرین فراوانی را در بر دار،میطلبد مسئولین تمرکز فوری و ویژه ای به شهر نمایند.طرح استان شدن شهرری و طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم می بایست به زودی اجرا شود.مردم شهرری بدلیل برگزاری نماز جمعه و مراسمات مذهبی مانند شبهای قدر و..... متحمل سختیهای فراوانی هستند که متاسفانه هیچ کس توجه ای به این مهم ندارد.بعضا خانه هایی که در اطراف حرم تخریب شده اند( ضلع شرقی حرم ) مرکز فساد و اسکان معتادین شده است که وجهه بسیار نامطلوبی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
این مراسم خیلی زیبا ، معنوی و باشکوه برگزار میشه ،



یا سیدالکریم