رئیس منابع طبیعی شهرستان دالاهو از خرید ۱۷ دستگاه دمنده به مبلغ۹۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات خبر داد.

اختصاص ۱۷ دستگاه دمنده برای حفاظت از جنگل‌ها تاسه رئیس منابع طبیعی شهرستان دالاهو   در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت: در پی تعاملات بعمل آمده با فرماندار و برابر مصوبه ستاد بحران، در راستای تجهیز پایگاه‌های اطفا حریق در سطح دهیاری‌ها فرمانداری اقدام به خرید ۱۷ دستگاه دمنده به مبلغ۹۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها کرد.

او  گفت: دمنده ها  به بخشداری‌های کرند و گهواره ارسال و در اختیار پایگاه‌های مستقر در دهیاری‌ها قرار گرفت تا در مواقع بروز حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع بکار گرفته شود.

کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: منابع طبیعی ودیعه الهی و سرمایه ملی تمامی نسلهاست و همه ما در قبال حفظ، احیا و توسعه آن مسئولیم و این مایه خوشبختی است  مردم همیشه در صحنه شهرستان دالاهو بخوبی بر این امر واقف و ثابت کرده اند که دهیاران صدیقی برای طبیعت هستند.

او گفت:  بررسی‌ها نشان می دهد که ۹۰ تا ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی، منشاء انسانی دارد و برخی افراد با آتش روشن کردن در جنگل‌ها و انداختن ته سیگار و یا اشیایی که نور را منعکس می‌کند موجب آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع می شوند.

انتهای  پیام/ز

 

۹۰ تا ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در منابع طبیعی، منشاء انسانی دارد

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.