معاون اول رئیس جمهور گفت: از مدیران انتظار داریم در هزینه‌ها صرفه جویی کنند، منابع جدید کشف کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند.

بریز و بپاش‌ از هیچ مدیری قابل قبول نیست/زورگویی به جمهوری اسلامی ایران به جایی نمی رسدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد گفت: اروپا و غرب قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در امور مختلف دیده اند و اکنون به دنبال این هستند که برای مسائل خود با ایران راه حل پیدا کنند. 
 
او تصریح کرد: تنها راه حل مسائل منطق و گفتگو است و زورگویی به ایران به جایی نمی‌رسد.
 
معاون اول رئیس جمهور گفت: انگلیسی‌ها نفتکش جمهوری اسلامی ایران را طی یک دزدی دریایی گرفتند، اما در مقابل دیدند که کشور ما با اقتدار و استدلال حقوقی نفتکش آن‌ها را توقیف کرد. این اقدامات ثبات سیاسی، اقتصادی، اقتدار، انسجام و هماهنگی مسئولان در داخل کشور را اثبات کرد.

جهانگیری افزود: بیش از یک سال است که آمریکا از برجام خارج شده است و تصور آن‌ها این بود که مشکلات و فشار‌های اقتصادی باعث ایجاد هرج و مرج و تنش در ایران می‌شود، اما امروز می‌بینیم که شرایط اقتصادی بهتر از پارسال است هر چند که شرایط هنوز سخت است، اما اقتصاد به ثبات رسیده و از تلاطم عبور کرده است.

او تصریح کرد: روند صعودی و جهش بورس هم نشانگر امیدواری مردم به آینده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه فشار آمریکا از یک طرف بر روی نفت، امور بانکی و اقتصاد و از طرف دیگر محدود کردن بودجه و منابع کشور بود گفت: از نظر بودجه امسال شرایط سختی داریم، بودجه‌ای که مجلس تصویب کرد ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بود که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آن از درآمد‌های فروش نفت حاصل می‌شد، اما امروز شرایط فروش نفت سخت شده است هرچند آمریکا نتوانسته است آن را به صفر برساند، اما با مشکلاتی روبرو شده ایم.

جهانگیری ادامه داد: مدیران و مسئولان باید به دنبال ایجاد منابع جدید درآمد باشند، اقتصاد مقاومتی به معنی انجام کار‌های فوق العاده نیست بلکه به این معناست که تاب آوری مردم یک کشور در برابر مشکلات خارجی افزایش پیدا کند و به قول رهبری در برابر تکانه‌های بیرونی اقتصاد کشور پابرجا بماند و مهم این است که بودجه از درآمد‌های نفتی منفک شود.

او تصریح کرد: اگر آمریکا می‌خواهد جلو منابع ارزی را بگیرد ما باید به راه کار‌هایی برسیم که بدون فروش نفت بتوانیم کار‌های خود را انجام دهیم ما باید راهکار‌های جدید کشف کنیم و باید در مبادلات اقتصادی راهکار‌های جدید پیدا کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از مدیران انتظار داریم در هزینه‌ها صرفه جویی کنند و منابع جدید کشف کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند.

جهانگیری با اشاره به ویژگی‌های خراسان رضوی افزود: ما روی این استان حساس هستیم، زیرا مهمترین و بزرگترین استان کشور است و مسائل آن ملی شمرده می‌شود. این استان از نظر صنعت، کشاورزی و گردشگری مهم و همچنین پایتخت معنوی کشور است.

او تصریح کرد: حاشیه نشینی در شهر مشهد بعد از تهران مهم‌ترین است. مهمترین طرح بافت‌های فرسوده نیز که باید بر روی آن تمرکز شود در شهر مشهد می‌باشد. قطار برقی تهران - مشهد هم که با حضور رئیس جمهوری چین به امضا رسید انجام آن با استفاده از فاینانس خارجی بوده که با تحریم‌ها به مشکلاتی برخورده است، اما حل خواهد شد.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با حضور معاون اول رئیس جمهوری سه هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان طرح در این استان بهره برداری و ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح نیز کلنگ زنی می‌شود.

او تصریح کرد: فردا عملیات اجرایی خط چهارم قطار شهری مشهد به طول ۱۰ و نیم کیلومتر با حضور دکتر جهانگیری آغاز می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی یک نظام مردم پایه است، حق و حقوق و اعتراض مردم را به رسمیت می‌شناسیم و معتقدیم مشکلات با گفتگو حل می‌شود. برخی موارد نیز در تجمع‌هایی که در شهر مشهد برگزار شد به عنوان نماینده دولت در بین آن‌ها حضور یافتم و مشکلات را از نزدیک شنیدم.

معاون اول رئیس جمهور روز پنجشنبه وارد شهر مشهد شد.

بهره برداری از چند طرح تولیدی و صنعتی در شهرستان چناران و آغاز عملیات اجرایی خط چهارم قطارشهری مشهد از مهمترین برنامه‌های سفر ۲ روزه جهانگیری به مشهد است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس جمهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.