سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از ریزش آوار در یک منزل قدیمی در حال ساخت و محبوس شدن سه نفر در زیر آوار خبر داد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در ساعت ۱۶:۵۸ امروز حادثه آوار در یک ساختمان در حال تخریب در خیابان شهید دستگردی خیابان ناجی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ ایستگاه به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: عوامل شهرداری، ستاد بحران و نیروهای هلال احمر نیز در محل حادثه حاضر شدند. محل حادثه یک ساختمان ۳ طبقه قدیمی در حال تخریب بود. در زمانی که کارگران مشغول کار بودند در بخش جنوب شرقی ساختمان تخریب می شود.

ریزش آوار در یک ساختمان قدیمی در خیابان دستگردی/احتمال محبوس شدن سه کارگر

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: یک نفر از کارگران در همان لحظات اولیه توسط آتش نشانان بیرون آورده می شود و در حالی که دچار مصدومیت شده بود اعلام می کند سه تن دیگر همچنان در زیر آوار هستند. حجم آوار بسیار زیاد است.

ریزش آوار در یک ساختمان قدیمی در خیابان دستگردی/احتمال محبوس شدن سه کارگر

ملکی با بیان اینکه دیگر بخش‌های این منزل قدیمی سست و لغزنده است، بیان کرد: آتش نشانان با سرعت و با دقت در حال جستجو افراد در زیر آوارهستند.

مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر در رابطه با این حادثه گفت: ۳ کارگر در این حادثه مفقود شدند که سازمان امداد و نجات هلال احمر برای پیدا کردن این افراد ۶ تیم شامل دو تیم واکنش سریع، ۳ تیم سگ‌های زنده یاب و یک تیم آوار برای امدادرسانی به محل اعزام کرده است.

ساعت ۲۲:۵۵:

ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تا این لحظه ۳۰ درصد آوار برداشته شده است، اما هنوز به فوتی یا مصدومی برخورد نکرده‌ایم.

ساعت:۲۳:۲۲

ملکی گفت: دقایقی پیش آتشنشان‌ها توانستند به بدن یکی از افراد محبوس در زیر آوار دست پیدا کنند.

وی افزود: آتشنشان‌ها با احتیاط در حال خارج کردن این فرد از زیر آوار هستند.

ساعت ۲۲:۲۹

سخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران بیان کرد:بعد از خارج کردن این فرد از زیر آوار به تایید عوامل اورژانس به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده بود.

وی گفت:عملیات آوار برداری برای پیدا کردن دو نفر دیگر ادامه دارد.

ریزش آوار در یک ساختمان قدیمی در خیابان دستگردی/احتمال محبوس شدن سه کارگر+فیلم و عکس

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع. هوشی
۰۸:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
کارگران ساختمانی چقدر مظلوم و بی پناهنده. بنده ع. هوشی کارگر ساختمانی در اهواز، با وجود گرمای جهنمی هوا و... چند سال است، دنبال بیمه شدن هستم و به بهانه هایی هنوز بیمه نشدم، البته از سال های قدیم 7 سال بیمه دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
واقعا چه استدال جالبی خیلی از مجریان بجای ١ ساختمان ده ها و هزاران ساختمان ساخته اند و تحویل داده اند در حال ساخت نیز باشند انگار بگوییم من که پول دارم بیمارستان می سازم پس خودم هم عمل جرایی کنم ولی ایا اجازه زدن یک امپول را به کسی که صلاحیت و مدرکش را ندارد میدهند، هر کاری نیاز به پروانه کسب و اشتغال و صلاحیت خود را دارد حتی قهوه خانه هم اگر قرار است زده شود باید رفت و مجوز و پروانه اش را گرفت پس بگوییم چایی درست کردن مگر کاری دارد یه مغازه اجاره میکنیم میشود قهوه خانه ولی بدون جواز و پروانه به یک روز نرسیده پلمپ میشود عده ای به بساز بفروشی بدون داشتن صلاحیت عادت کرده اند و سختشان است کار را به افرادی بدهند نه صلاحیت و مجوز ام را دادند در هیچ جای دنیا هم بجز چند کشود افریقایی اینگونه نیست هر کسی از راه رسید و پول داشت بتواند کار ساخت انجام دهد و تمام دنیا پروزه های ساختمانی و حتی تخریب توسط افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت انجام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
چرا از سگ و تجهیزات زنده یاب استفاده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
مالک ساختمان و نظام مهندسی ساختمان و مجری ذیصلاح باید پاسخگو باشند
آخرین اخبار