محقق حوزه فرهنگ شهرضا گفت: ۱۷ مرداد سالروز وفات مهدی مولایی خبرنگار، دومین صاحب امتیاز روزنامه و موسس اولین چاپخانه در شهرضا است.

مصطفی مجرد محقق حوزه فرهنگ شهرضا در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: مهمدی مولایی در سال ۱۳۰۰ چشم به جهان گشود و اولین کسی بود که در شهرضا به فکر تاسیس چاپخانه و کتاب فروشی افتاد، با تلاش بسیار موفق شد در سال ۱۳۳۰ چاپخانه‌ای به نام موسسه چاپ و انتشارات ندای شهرضا تاسیس کرده و درکنار آن نیز کتاب فروشی بزرگی راه اندازی کند.

اوتصریح کرد: مولایی پس از مدتی به فکر توسعه چاپخانه افتاد و موفق شد دو دستگاه ماشین چاپ که یکی از آن‌ها امکان چاپ کاغذ‌های دو ورقی را داشت، خریداری کند که هردو با حروف سربی چاپ می‌کردند.

محقق حوزه فرهنگ شهرضا افزود: او در سال ۱۳۳۰ موفق به کسب امتیاز نشریه ندای شهرضا شد که بدون وقفه به صورت هفتگی در ۴ یا ۸ برگه با تیراژ ۱۰۰۰ به چاپ می‌رسید و بعضی از شماره‌های این روزنامه علی رغم امکانات کم آن زمان به صورت رنگی چاپ می‌شد.
این محقق شهرضایی بیان کرد: در سال ۱۳۵۱ فعالیت این روزنامه به دلیل برخی اختلافات کارمندان چاپخانه، کاهش یافت.

مجرد اظهار داشت: از دیگر کار‌های خیر مولایی ساخت مسجد المهدی و درمانگاه مهدی در شهرضا است.

او گفت: وی سر انجام در روز ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۵۳ که هم اکنون در تقویم شمسی به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است، درگذشت و در یکی از حجره‌های صحن امام زاده شاهرضا (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ی
 

خبرنگاری که حرفه اش با امور خیر گره خورده بود

برچسب ها: مطبوعات ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.