معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: وضعیت دفع پسماندها در یزد مطلوب نیست و راه برون رفت از آن، همکاری تمام سازمان ها است.

محمد کوچک زاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: دفع غیر اصولی پسماندها علاوه بر اینکه تاثیرات جبران ناپذیری را روی محیط زیست و چرخه ی زندگی موجودات می گذارد، سلامت مردم را نیز تحت شعاع قرار می دهد.

کوچک زاده با بیان اینکه محیط زیست شوخی ندارد افزود: در بسیاری از مواقع برای دفع زباله ها اقدام به سوزاندن آن ها می کنند که این اقدام نه تنها  باعث تولید بو و آلایند های خطرناکمی شود بلکه باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان ها می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد  ادامه داد: سوزاندن پسماندهای کشاورزی، ضایعات گلخانه ها که آغشته به سم هستند و یا تخلیه نخاله های ساختماهی و یا پسماندهای صنعتی که ماهیت ویژه دارند هرکدام به نوبه ی خود بر محیط زیست و زندگی انسان ها و سایر موجودات زنده اثر می گذارد.

او با بیان اینکه وضعیت دفع پسماندهای یزد مطلوب نیست و و برون رفت از آن فقط با کمک همه‌ی سازمان‌ها ممکن است گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست در زمینه پسماندها به عنوان یک ناظر عالی است و یک مجری در طرح مدیریت پسماندها نیست و موضوع مدیریت پسماندها باید از طریق سازمان های  متولی پیگیری شود.

کوچک زاده  اظهارداشت: زمانیکه در خصوص پسماندهای بخش کشاورزی صحبت می شود و یا اگر در مورد پسماند های صنعتی صحبت می شود بدین معناست که دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت باید پای کار بیایند و برای امهای اصولی پسماندهای بخش خود برنامه ریزی درستی کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در پایان اظهارداشت: وضعیت دفع پسماندها در یزد مطلوب نیست و تنها راه برون رفت از آن، همکاری تمام سازمان هاست.

انتهای پیام/ غ

پسماند‌ها بلای جان محیط زیست یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.