رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: با تخلیه آب سیلاب، یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین خسارت‌دیده از سیلاب اخیر آماده کشت تابستانه شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد مطرودی رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر روزگذشته در نشستی که به مناسبت معارفه دو معاون فرماندار خرمشهر و روز خبرنگار در فرمانداری خرمشهر برگزار شد، گفت: در پی وقوع سیلاب و با پایان بحران نسبت به تخلیه آب از زمین‌های سیلابی اقدام شد و با همکاری فرماندار خرمشهر بخشی از این زمین‌ها برای کشت تابستانه آماده شدند.

او همچنین از توزیع جو و اختصاص شش دستگاه کشاورزی به کشاورزان سیل‌زده خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه به چالش‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از جمله مواردی است که به‌عنوان یکی از مشکلات و تحدید برای امنیت غذایی مطرح است و مقابله با آن تنها وظیفه جهاد کشاورزی نیست بلکه خبرنگاران نیز می‌توانند در این زمینه مؤثر ظاهر شوند.

مطردوی ، استفاده از خط اعتباری را دیگر موضوعی دانست که رسانه‌ها می‌توانند در آگاهی بخشی نسبت به آن مؤثر باشند و ادامه داد: نیز اعتبارات و تسهیلات مناسبی برای تأمین ادوات کشاورزی توسعه بخش کشاورزی وجود دارد و جهاد کشاورزی آماده هرگونه همکاری برای جذب این اعتبارات است که می‌طلبد در این راستا اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

او همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای را یکی از اولویت بخش کشاورزی خرمشهر دانست و توضیح داد: بیشتر اراضی زراعی خرمشهر ازنظر زیربنایی و مقیاس محدود هستند و در بحث پرورش گلخانه‌ای ورود جدی‌تری داشته باشند تا به اشتغال و کشاورزی شهرستان کمک شود.

انتهای پیام/ د

کشت تابستانه در زمین های خسارت دیده از سیلاب

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.