سید حسن میرعماد گفت: با توجه به کمبود منابع آبی کشت سبزی و صیفی جات در محیط باز این نوع کشت دیگر مقرون‌به‌صرفه نمی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید حسن میرعماد مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه از سال آینده دولت هیچ‌گونه خدماتی به کشاورزان برای کشت «سبزی و صیفی‌جات» در محیط باز ارائه نمی‌کند، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی این نوع کشت دیگر مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود و می‌بایست به سمت کشت گلخانه‌ای گام برداشت.

او ضمن بیان اینکه طرح یک هزار هکتاری توسعه گلخانه‌ها در استان سمنان تنظیم‌شده است، افزود: تسهیلات ایجاد این گلخانه‌ها از محل تبصره ۱۸ بااعتبار ۹ درصد در مناطق برخوردار و در مناطق غیر برخوردار بااعتبار هفت درصد اعطا می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه زیرساخت‌های توسعه کشت گلخانه‌ای در استان به نحو مطلوب فراهم است، ابراز داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که برای کشت در محیط باز در نظر گرفته‌شده است از بهره‌برداران انتظار می‌رود در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

میرعماد بابیان اینکه امسال ایجاد ۹۰ هکتار گلخانه و سایبان در استان سمنان پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: مقدمات توسعه برخی محصولات گلخانه‌ای در استان سمنان فراهم و برخی مجوز‌ها نیز با همکاری بانک عامل صادرشده است.

او در پایان با اشاره به اینکه فرصت مناسبی برای ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس برای این استان فراهم‌شده است، تصریح کرد: همه کشاورزان می‌توانند در جوار مزرعه خود گلخانه‌های کوچک ایجاد کنند که بتوانند علاوه بر تأمین محصولات موردنیاز خود برای بازار منطقه نیز تولید برخی محصولات را داشته باشند.

انتهای پیام / م

بستر برای ایجاد گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در استان سمنان فراهم‌شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.