حجت الاسلام و المسلمین مصطفی انصاری فر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون قضایی و نظارت و ارزشیابی قضات، نجیبی معاون قضایی و برنامه ریزی رئیس‌کل دادگستری استان فارس، رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های کازرون استهبان، فراشبند، کوار، ممسنی و رستم، اعضای شورای تأمین، رؤسای ادارات، فرماندهان انتظامی و نظامی، شهرداران، بخشداران شهرستان کازرون برگزار شد.

سیدعبدالنبی نجیبی معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری فارس در این مراسم با بیان اینکه مردم کازرون در خط ولایت مطلقه فقیه حرکت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این چهره و ویژگی انقلابی بودن مردم کازرون خدشه دار شود، گفت: انقلابی بودن از ویژگی خاص مردم کازرون است.
او افزود: مردم کازرون چه قبل از انقلاب و در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشته و چه در دوران جنگ تحمیلی شهدای بسیاری را در راه نظام و انقلاب فدا کرده اند بنابراین دشمن در شهر‌های بزرگی مانند کازرون که سابقه انقلابی‌گری بیشتری دارند بیشتر لانه می‌کند.

نجیبی با اشاره به این که دستگاه قضایی به دو نوع جرم، اجتماعی و خاص رسیدگی می‌کند ادامه داد: نحوه رسیدگی و اجرای عدالت در مورد جرائم خاص برخورد قانونی و در مورد جرائم اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

معاون قضایی و برنامه ریزی رئیس کل دادگستری فارس، موضوع پیشگیری از وقوع جرم را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: مطابق قانون اساسی قوه قضائیه در امر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی وظایفی را بر عهده دارد که اجرای این وظایف با توجه به پیچیدگی مسائل و مشکلات اجتماعی امروز و گستردگی و تخصصی شدن امور بدون مشارکت همه دستگاه‌ها و نهاد‌های عمومی امکان پذیر نیست و این مسائل موضوع پیشگیری از وقوع جرم را به مسئله‌ای فرا قوه‌ای تبدیل کرده است.

او، با اشاره به برخورد قاطع با افراد شرور و برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی، اخلالگران و مفسدان نظام اقتصادی، تصریح کرد: دادگستری استان فارس با افرادی که بخواهند با ایجاد شرارت موجبات ناامنی جامعه را فراهم کنند بدون چشم پوشی برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

نجیبی افزود: پرونده شهادت امام‌جمعه شهرستان کازرون رسیدگی شده است و حکم قصاص قاتل شهید حجت الاسلام والمسلمین خرسند در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفته و اجرای حکم آن در دستور کار دستگاه قضایی استان فارس است.

در این مراسم از تلاش‌های دادستان سابق شهرستان کازرون حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین لطفی از سوی رئیس کل دادگستری فارس قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی انصاری فر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.

انتهای پیام/چ

تودیع و معارفه دادستان  شهرستان کازرون

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار