مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و یاد شهید «محمود صارمی» به مناسبت هفته خبرنگار در همدان برگزار شد.

مراسم روز خبرنگار در همدان برگزار شد / رسانه ها با اطلاع رسانی نقش اساسی در رونق توليد و اقتصاد ملی دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار همزمان با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید «صارمی» عصر چهارشنبه ۱۶ مردادماه در همدان برگزار شد، در این آیین سید سعید شاهرخی استاندار همدان، با اشاره به اینکه هفدهم مرداد به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار متعهد و شجاع، شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، افزود: این روز فرصت گرانقدر و ارزشمندی است تا از جایگاه معنوی و از زحمات و تلاش‌های صادقانه اصحاب رسانه در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تقدیر به عمل آید.

او ادامه داد: خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی آن‌ها است.

شاهرخی افزود: رشد و توسعه سیاسی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی بدون وجود  اصحاب رسانه غیر ممکن است.

استاندار همدان  با بیان اینکه آگاه سازی و تبادل اطلاعات، ارائه اخبار و شفاف‌سازی امکان ندارد مگر اینکه  اهالی  رسانه با قوت و قدرت به حرکت خود ادامه دهد اظهار داشت: البته بین نقدسازنده و نقد غیرمنصفانه و مانع توسعه فاصله وجود دارد.

او با اشاره به تدوین سند اطلاع رسانی در استان با بیان اینکه کار این سند تسهیل کار خبر است گفت: ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی با رسانه از دیگر مزایای تدوین این سند است.

این مقام مسئول  با تاکید بر اینکه با تدوین این سند مدیران دستگاه‌های اجرایی را وظیفه‌مند کردیم ادامه داد: مدیران وظایفی در قبال مردم دارند و باید بتوانند از ظرفیت رسانه برای ارتباط دوسویه استفاده کنند، صدای مردم را شنیده و مشکلات، مسایل و اقدامات را با مردم در میان بگذارند.

شاهرخی با اشاره به کنترل ناظران در اجرای این سند، خاطرنشان کرد: ناظران کنترل می‌کنند که وظایف مدیر در رابطه با اطلاع رسانی محقق شود.

او یادآور شد: نمره قابل قبولی از اجرای سند دستگاه‌ها گرفته شده و باید اجرای این سند با کیفیت و کمیت بیشتری دنبال شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اصحاب رسانه استان محترم هستند بیان کرد:  مشکلات اصحاب رسانه باید پیگیری و بررسی شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه همواره خالصانه در کنار ما بودند گفت: همه ما باید قدر این نعمت و فرصت را به خوبی بدانیم، حمایت ما از برگزاری هفته خبرنگار که کار بی نظیری در کشور است به همین منظور است؛ خانه مطبوعات استان هم برنامه‌ریزی خوب و دقیقی به منظور برگزاری این هفته انجام داد.

شاهرخی با بیان اینکه اشتغال و رونق تولید از کارهای مهم استان است که باید از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود در ادامه افزود: تعامل با اصحاب رسانه مورد تاکید من است.

وی گفت: رسانه‌ها با هر گروه، سلیقه و اندیشه ای قابل احترام  هستند، قرار نیست همه موید و تاییدکننده ما باشند اما نقد باید منصفانه باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه متأسفانه عمدتا تیترهای رسانه‌ها در استان منفی است ادامه داد: این انتقاد را به اصحاب رسانه  در استان داریم، چرا که کارهای زیادی در استان انجام می شود.

وی با بیان اینکه استان به مانند یک کارگاه در حال خدمت است گفت: طرح های  چندگانه راه‌آهن، عملکرد خوب در حوزه مدیریت بحران و... داریم، اشکالاتی هم داریم اما فقط اشکالات را نبینیم و کارهای خوب را هم بگویید.

شاهرخی در خصوص فعالیت و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: امید که تا سال آینده خبرنگاران  این حوزه نیز ساماندهی  شوند.
انتهای پیام/ج

رسانه ها با اطلاع رسانی نقش اساسی در رونق توليد و اقتصاد ملی دارند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.