وزارت دفاع انگلیس مدعی شد هواپیماهای ترابری ارتش روسیه به علت نزدیک‌شدن به حریم هوایی استونی رهگیری شدند.

جنگنده‌های انگلیسی هواپیمای روسیه را در منطقه بالتیک رهگیری کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد طی دو روز گذشته جنگنده‌های انگلیسی هواپیماهای باری روسی را در منطقه بالتیک رهگیری کردند.

این وزارتخانه در اعتراض به این اقدام جنگنده‌های انگلیس تأکید کرد همه پرواز‌های نیروی هوایی روسیه همیشه در چارچوب هنجار‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

بنابر این گزارش جنگنده‌های یوروفایتر تایفون انگلیس روز دوشنبه بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمدند تا هواپیمای آنتونوف روسیه را رهگیری کنند.

همزمان وزارت دفاع انگلیس به نقل از یکی از خلبان‌های حاضر در این عملیات مدعی شد: «هواپیمای آنتونوف روس در حال حرکت به سمت حریم هوایی استونی بود». به نام این خلبان ناشناس اشاره‌ای نشده است.

روز سه‌شنبه نیز جنگنده‌های انگلیسی با ادعای نزدیک‌شدن هواپیمای ترابری توپولف تو-۱۳۴ نیروی هوایی روسیه به آسمان کشور استونی، آن را رصد کردند.

هفته پیش نیز  یک هواپیمای تایفون انگلیس هواپیمای ایلوشین-۷۶ ترابری نظامی روسیه را در نزدیکی مرز هوایی استونی رهگیری کرد. 

به دنبال الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، ناتو چهار «گروه نبرد بین المللی» را در کشور‌های استونی، لیتوانی، لهستان و لتونی مستقر کرد. روسیه بار‌ها درباره حضور نظامی کشور‌های غربی در نزدیکی مرز‌های خود هشدار داده است. 

علی‌رغم هشدار‌های روسیه، آمریکا و متحدانش همچنان به عملیات تجسسی در نزدیکی مرز‌های این کشور ادامه می‌دهند. در چند ماه گذشته  نیز یک هواپیمایی جاسوسی آمریکا بار‌ها در نزدیکی مرز‌های روسیه، حوالی دریای سیاه، منطقه کالینینگراد و پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه مشاهده شد.

وزارت دفاع روسیه بار‌ها از واشنگتن خواسته تا عملیات تجسسی خود را در نزدیکی مرز‌های این کشور متوقف کند. این در حالی است که واشنگتن هرگونه عملیات جاسوسی نزدیک حریم هوایی روسیه را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار