وزیر علوم با تاکید بر انتخاب رشته صحیح برای دانشجویان به ویزه دانشجویان ایثارگر گفت: هدایت تحصیلی در آموزش عالی هم باید انجام شود.

غلامیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم در چهارمین جلسه ستاد برنامه‌ریزی شاهد و ایثارگر که امروز در محل این وزارت برگزار شد، بر ضرورت حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید و اظهار کرد:  توجه به فرزندان شاهد و ایثارگر همواره مدنظر مجموعه آموزش عالی قرار داشته است و  باهدف تربیت و تقویت این دانشجویان برای ورود به جامعه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌هایی برای حضور و آموزش دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و با  دانشجویان به‌گونه‌ای برخورد می‌شود که حضورشان در دانشگاه‌ها عزتمندانه باشد.

غلامی افزود: تسهیلاتی در این آیین‌نامه‌ها مطرح‌شده است که برای رشته‌های دیگر هم این شرایط وجود دارد و ستاد شاهد و ایثارگر بیشتر  تقویت موقعیت تحصیلی دانشجویان تحت پوشش را مدنظر قرار می‌دهد.

وزیر علوم با اشاره به رشد ورود فرزندان شاهد و ایثارگر به دانشگاه‌ها  گفت:  این امر سبب شده است تا افراد به رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که در شرایط قبلی امکان ورود به آن را نداشتند، وارد شوند اما از بعد فراهم شدن تمامی این افراد در دانشگاه‌های برتر که اغلب دانشجویان بااستعدادتری پذیرفته می‌شوند، موجبات نگرانی را فراهم کرده است. به‌طوری‌که این امر در برخی از رشته‌ها و گروه‌ها ازجمله پزشکی به یک‌شکل و در برخی دانشگاه‌های وزارت علوم نیز به شکل دیگری خود را نشان می‌دهد لذا باید در برنامه‌ریزی‌ها، تقویت پایه‌های تحصیلی این افراد را در نظر داشته باشیم تا در دانشگاه‌ها این افراد دچار سرخوردگی نشوند.


بیشتر بخوانید: ارز دانشجویی تا ۲ ماه آینده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد


ضرورت توجه به خدمات‌دهی در دانشگاه‌ها در دوره دکتری

وی در ادامه با بیان اینکه در موضوع تحصیلات دانشگاهی نیز باید توان و انرژی بیشتری را برای افزایش حضور فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها داشته باشیم،  گفت: اگرچه تصور بر این است که هدایت‌ تحصیلی صرفاً باید توسط آموزش‌وپرورش انجام دهد، اما این امر در دانشگاه‌ها  هم باید انجام شود زیرا امکان تغییر رشته در  این فضا وجود دارد.

غلامی گفت:  باید تلاش کنیم تا بخش خدمات‌دهی در دانشگاه‌ها بخصوص در دوره دکتری تقویت شود، زیرا مواردی بوده است که دانشجویی صرفاً به دلیل نمره زبان با چالش مواجه شد.

وزیر علوم درباره مطالبات دانشگاه‌ها در زمینه شهریه از دانشجویان شاهد و ایثارگر بیان کرد: اگرچه برخی دانشگاه‌ها تمایلی به طرح این موضوع ندارند، اما این موضوع مورد توجه دانشگاه‌هاست و باید آن را برطرف کنیم زیرا فرزند شاهد و ایثارگر نباید برای تسویه‌حساب مالی در دانشگاه‌ها متوقف شوند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار