مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی ثبت شکایت و روند رسیدگی به تخلفات کلیه مدارس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد.

خانواده‌ها شکایت از مدارس متخلف را چگونه گزارش کنند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا مظفر درباره روند رسیدگی به شکایات در آموزش و پرورش اظهار کرد: گزارش تخلفاتی که دریافت و به استان منعکس می کنیم جامعیت دارد و موارد مختلفی را در بر می‌گیرد که ممکن است مالی، اداری و آموزشی باشد.

وی افزود: وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و آیین نامه‌های وزارت آموزش و پرورش است. علاوه بر ستاد، استان‌ها خودشان دارای اداره حقوقی و هیئت تخلفات هستند و اگر صحت تخلفی محرز شود به هیئت تخلفات استان ارجاع می‌شود.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ایام ثبت نام تعداد اندکی پرونده تخلف مدارس داشته‌ایم که بعضا منجر به تذکر کتبی، درج در پرونده، صدور رای، انفصال خدمت موقت یا دائم و تنزل پست به ویژه در تهران شده اند گفت: البته شماری از پرونده‌ها در مرحله صدور رای و بررسی هستند اما به محض اینکه اطمینان حاصل کنیم با فرد خاطی برخورد خواهیم کرد.

مظفر در پاسخ به اینکه چرا عمده شکایات مردم به جایی نمی‌رسد و اغلب تصور می‌کنند شکایت کردن تاثیری در عملکرد مدارس متخلف ندارد ؟ گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که هر مرجعی شکایت می‌کند نتیجه اش را بگیرد. حتی اولیاء اگر شکایت شان به حق بوده و به نتیجه منجر شده باشد حتما به آنها ابلاغ می‌کنیم. برخی مواقع ممکن است اولیا شکایاتی چون عدم رعایت محدوده بندی در ثبت نام داشته باشد که شاید غیرمنطقی باشد و مدرسه‌ای که قصد ثبت نام در آن را دارند طبق آیین نامه اجرایی در محدوده محل سکونتشان نباشد، طبیعی است که مدرسه نمی‌تواند برای آنها کاری کند و باید به مدرسه‌ای که در محدوده جغرافیایی سکونتشان است مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بر همه مدارس از جمله مدارس غیردولتی نظارت می‌کنیم، البته خود سازمان مدارس غیردولتی دارای شورای نظارتی در منطقه، استان و ستاد است و تخلفات دریافتی را به آنها ارجاع می‌دهیم تا موارد در شورای نظارت بررسی و در صورت لزوم صدور رای انجام شود. تا کنون گزارشی مبنی بر استرداد وجه اضافی بر شهریه به اولیاء در مدارس غیردولتی نداشتیم؛ البته گزارش تخلف مدارسی که اقدام به دریافت شهریه غیرمصوب کنند به استان و شورای نظارت ستاد مرکزی ارائه می‌شود و در مرحله صدور رای و بررسی قرار می‌گیرد و فرایندی دارد که باید طی شود.

مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام سامانه shekayat.medu.ir به اولیاء گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات و یا شکایت از مدارس وارد این سامانه شده و شکایت خود را در بخش گزارش مردمی ثبت کنند.

مظفر ادامه داد: ما روند رسیدگی به شکایات ثبت شده را روزانه بررسی می‌کنیم. اولیاء این اختیار را دارند که انتخاب کنند مایل‌اند منطقه شکایتشان را بررسی کند، یا استان و یا ستاد مرکزی؟؛ این اطمینان خاطر را به اولیاء می‌دهیم که شکایاتشان مورد بررسی قرار می‌گیرد و رسیدگی می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.