اورژانس اجتماعی شهرستان کبودر آهنگ از ۲۳۹۰ نفردلجویی کرد.

ارائه خدمات به ۲۹۳۰ نفر توسط اورژانس اجتماعیرضا جعفری نیکو رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ درگفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، خبرنگار گفت: اورژانس اجتماعی از سال ۹۱ در بهزیستی شهرستان کبودراهنگ مستقر و در دو بخش فوریت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح ۲ در حال فعالیت می‌باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ در خصوص اهداف و وظایف این بخش از خدمات بهزیستی بیان کرد: اهداف کلی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات فوری و تخصصی به افراد آسیب دیده اجتماعی و یا در معرض آسیب بوده است.

رئیس بهزیستی شهرستان ادامه داد: مراجعه کنندگان این مرکز می‌توانند به دو صورت خود معرف و یا ارجاعی توسط خط ۱۲۳، خدمات اجتماعی سیار و یا سایر مراکز وابسته به سازمان بشکل دورن سازمانی و یا توسط مراجع قضایی، مراجع انتظامی و یا سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها بصورت برون سازمانی از خدمات این مرکز بهره‌مند گردند.

جعفری نیکو درخصوص چگونگی ارائه خدمات به افراد مشمول اظهار داشت: زوجین متقاضی طلاق و افراد داری اختلاف حاد خانوادگی که در بخش فوریت‌های این مرکز مورد پذیرش قرار میگیرند و افرادی که قصد خودکشی و یا اقدام به خودکشی داشته اند، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و یا آسیب دیده، کودکان خیابانی و کار، کودکان آزاردیده و نیز همسران آزاردیده افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی و دختران و پسران فراری از منزل از خدمات واحد مداخله در بحران به منظور کاهش آسیب مورد پذیرش و ساماندهی قرار می‌گیرند.

او با اشاره به توانمند سازی خدمت گیرندگان خاطرنشان کرد: این مرکز اقدام به جذب و پرداخت کمک موردی‌های بلاعوض به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، جذب مشارکت‌های مردمی بصورت نقدی و غیر نقدی در مجموع به مبلغ ۴۰ میلیون ریال نموده است.
رئیس بهزیستی اشتغال زایی را یکی از اقدامات مهم این مرکز عنوان کرد و گفت: اورژانس اجتماعی اقدام به معرفی تعداد ۱۴ نفر از خدمت گیرندگان جهت دریافت وام اشتغال زایی و خود اشتغالی به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰/۲ ریال نموده است.

وی در خصوص آموزش جامعه هدف بیان کرد: در زمینه‌های آموزشی تیم خودروی سیار این مرکز خدمات آموزشی خود را در ۲۰ محیط شهری و روستایی و در قالب آموزش هایی، چون مهارت‌های زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرزند پروری، آگاه سازی از خدمات اورژانس اجتماعی و مشاوره فردی و خانوادگی، و نیز آموزش خود مراقبتی و تربیت جنسی کودکان و نوجوانان به تعداد ۹۷۳ نفر خدمات ارائه داده است.
انتهای پیام/ج

اورژانس اجتماعی شهرستان کبودر آهنگ از ۲۳۹۰ نفردلجویی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.