وزیر امور خارجه گفت: گنبد آهنین رژیم صهیونیستی قادر به مقاومت در برابر موشک‌های حماس نیست.

امروز شاهد افول گفتمان حذف، زورمداری، قانون گریزی، یکجانبه گرایی، ترجیح منافع یک گروه به منافع جمع و وابستگی هستیمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر و کرامت انسانی اظهار کرد: امروز شاهد افول گفتمان حذف، زورمداری، قانون گریزی، یکجانبه گرایی و ترجیح منافع یک گروه به منافع جمع و وابستگی هستیم.

وزیر امور خارجه افزود: گنبد آهنین رژیم صهیونیستی قادر به مقاومت در برابر موشک‌های حماس نیست.

وی خطاب به آمریکایی‌ها افزود: چه تفاوتی است بین رژیم صهیونیستی که امروز شما هزینه ورودش را به جامعه بین‌المللی می‌پردازید؟

ظریف اظهار کرد: امروز برای اینکه این رژیم را توجیه کنید کنفرانس ورشو تشکیل می‌دهید، میلیارد‌ها خرج می‌کنید، ولی کسی در آن کنفرانس حاضر نمی‌شود به خاطر اینکه دنیا دارد به افول این گفتمان توجه می‌کند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اگر شما با یک مرکز قدرت دارای روابط حسنه باشید همه اقدامات شما قابل توجیه است و همه تحرکات شما قابل توجیه و بخشودگی و حتی قابل حمایت است.

وی افزود: اگر فردی را با اره تکه تکه کنید هنوز هم از بزرگ‌ترین قرارداد‌های نظامی بهره می‌برید. اگر علیه مردم کشوری از سلاح شیمیایی استفاده کنید هنوز هم نه تنها به شما سلاح شیمیایی داده می‌شود، بلکه تسلیحات دیگر هم داده می‌شود و به رقیب، طرف مقابل شما و طرف مورد تجاوز حتی ابزار دفاعی داده نمی‌شود و فردای آن روز همان فرد اگر به کشور دیگری حمله کند که در دایره ارتباطات بین‌المللی جای دیگری قرار گرفته است، همان فرد ناگهان از یک متحد به یک دشمن تبدیل می‌شود و برای سرکوب و سرنگونی او هفت تریلیارد دلار هزینه می‌کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: روز قبل رژیم صدام یکی از حامیان اصلی قطعنامه حقوق بشر علیه ایران می‌شود و فردای حمله به کویت، رژیم صدام موضوع حقوق بشر می‌شود و به گفته نماینده ویژه وقت حقوق بشر در مورد عراق، به بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار