مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سد عمارت گرمی با ۹۳ درصد پیشرفت در حال احداث است.

سد عمارت گرمی با ۹۳ درصد پیشرفت در حال احداث است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی این پروژه گفت: تاکنون برای ساخت این سد بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او با اشاره به اینکه سد عمارت بزرگترین سد استان اردبیل می‌باشد افزود: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون متر مکعب و به ارتفاع ۱۰۶ متر از پی در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اینکه اشتغالزایی و کاهش مهاجرت از اهداف اصلی این پروژه می‌باشد، تصریح کرد: تامین آب شرب مردم منطقه و توسعه و بهبود کشاورزی ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه از دیگر اهداف مهم این طرح می‌باشد.

سلیمان زاده با بیان اینکه احداث این سد تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: با پیگیری‌های اخیر و قول مساعد وزارت مبنی بر تزریق منابع مالی جدید، پروژه مهم سد عمارت با سرعت تکمیل و به نتیجه خواهد رسید.

او با اشاره به اهم فعالیت‌های جانبی اجرایی در سد بیان داشت: احداث جاده دسترسی به سد به طول ۱۸ کیلومتر، حفاری و تزریق به طول حدود ۱۱۰ کیلومتر و اتمام حفاری سرریز و بتن ریزی با پیشرفت ۹۰ درصد از دیگر اقدامات انجام گرفته در این پروژه می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل احداث برج آبگیر سد عمارت همزمان با عملیات اجرایی سد را از دیگر اقدامات اجرایی مهم عنوان کرد و گفت: سد عمارت از جمله معدود سد‌های در حال ساخت کشور است که عملیات برج آبگیر آن نیز همزمان با احداث سد در دست ساخت می‌باشد.

سلیمان زاده با اشاره به نقش با ارزش روحانیون در انتقال مفاهیم به مردم اظهار داشت: از روحانیون و ائمه جماعات استان درخواست داریم نسبت به اهمیت استراتژیک آب و کمبود آن به مردم اطلاع رسانی نمایند.

او با اشاره به اجرای طرح‌های ۱۵ گانه تعادل بخشی وزارت نیرو در منابع آب استان تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها تاثیر بسیار مثبتی در حفظ منابع آب زیرزمینی داشته است بطوریکه استان اردبیل در اجرای این طرح‌ها و حفظ منابع آب زیرزمینی در کشور مقام اول را کسب کرده است.

انتهای پیام/ح

هزینه بیش از ۳ هزار میلیار تومانی برای سد عمارت گرمی

برچسب ها: آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.