به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عجیب است که چرا این خودرو نتوانست جایگاه مناسبی در بازار خودرو ایران پیدا کند. ایدو سدان زیبایی از چانگان است که سال ۲۰۱۰ به عنوان یک کانسپت رونمایی شد.
سال بعد از آن در فرانکفورت بود که ویرایش نهاییاش معرفی شد و در نهایت سال ۲۰۱۲ به بازار پای گذاشت؛ اما حضور ایدو در ایران به سال ۲۰۱۵ یعنی حول و حوش ۱۳۹۴ برمیگردد. البته یک سال پیش از آن بود که خبر نهایی شدن مذاکرات سایپا و چانگان درمورد تولید این خودرو به گوش میرسید، اما عمر عرضه آن به بعد از ۱۳۹۵ نرسید.
شاید بتوان یکی از دلایل شکست چانگان فوق را رویارویی سخت آن با جک J۵ دانست؛ خودرویی هموطن از شرکت رقیب یعنی کرمان خودرو که به لحاظ قیمتی و تجهیزات، مشتریان چانگان را به سمت خود کشاند.
جالب است بدانید نسل دوم این خودرو ابتدای سال ۲۰۱۸ راهی بازار چین شد؛ نسلی جنجالی که برخی میگویند تقلیدی است از سوناتا LF.
انتهای پیام/