در ادامه تنش‌های تجاری واشنگتن-پکن، بانک مرکزی چین برای سومین روز متوالی اجازه داد بهای یوان در برابر دلار کاهش یابد.

­چین برای سومین روز متوالی نرخ یوان را کاهش دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین که به طور جدی قیمت ارز خود را کنترل می‌کند، روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی و با وجود اظهارات مسالمت آمیز‌تر واشنگتن در مورد جنگ تجاری اجازه داد بهای آن در برابر دلار کاهش یابد.

بانک مرکزی چین روز چهارشنبه هر دلار را ۶.۹۹۹۶ یوان قیمت‌گذاری کرد. این رقم که نرخ مرکزی یوان است در مقایسه با روز سه شنبه با کاهش ۰.۴۴ درصدی همراه بود. این کمترین قیمت یوان در برابر دلار از ماه مه سال ۲۰۰۸ است. بانک مرکزی اجازه می‌دهد بهای ارز روزانه کمابیش ۲ درصد در مقایسه با این نرخ مرکزی نوسان داشته باشد.

پس از تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد اعمال تعرفه‌های گمرکی بر تقریبا همه محصولات وارداتی از چین از اول سپتامبر به نظر می‌رسد این خبر به عنوان عامل افزایش تنش در جنگ تجاری پکن و واشنگتن در نظر گرفته می‌شود.

کاهش قیمت یوان در برابر دلار به نفع صادرات چین است و می‌تواند اثر تعرفه‌های گمرکی اعمال شده را کاهش دهد. به نظر می‌رسد دولت آمریکا پس از آنکه به طور رسمی پکن را به دستکاری در پول خود متهم کرد از روز سه‌شنبه اظهارات مصالحه‌جویانه‌تری در برابر چین در پیش گرفت.

لری کودلو، مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ همچنان به دنبال توافق تجاری با چین است، اما تنها به این شرط که توافقی خوب باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار